4 حسرتی که نمی گذارد پیشرفت کنید

خط سلامت: حسرت یک احساس قدرتمند است که می تواند شما را در گذشته نگه دارد.

4 حسرتی که نمی گذارد پیشرفت کنید

حسرت  را رها کنید تا در زندگی به جلو حرکت کنید.

به گزارش خط سلامت هنگامی که از حسرت سرشار هستید، ممکن است احساس کنید هیچ راهی برای خروج از آن وجود ندارد. با رها کردن اشتباهات، درس گرفتن از آنها و بخشیدن خود، می توانید گذشته را پشت سر بگذارید.

9 حسرت شایع

ناتوانی در پیگیری علائق

یکی از متداول ترین حسرت هایی که مردم دارند این است که از علاقه خود پیروی نمی کنند. این می تواند یک شغل، یک سرگرمی یا حتی رابطه ای باشد که آنها به دلیل ترس، فشار اجتماعی یا دلایل دیگر دنبال نکرده اند.

این حالت ذهنی می تواند مانع از توانایی شما برای دیدن فرصت های جدید و استفاده از آنها شود و شما را از حرکت به جلو باز می دارد.

جبران نکردن

سال‌ها پیش با یکی از دوستان نزدیکم درگیری بدی داشتم. این یکی از آن اختلافات بود که به سرعت بالا گرفت و قبل از اینکه متوجه شویم، با هم صحبت نمی کردیم. پشیمانی از اینکه آن موقعیت را بهتر مدیریت نکردم مرا به حسرت برد.

سال‌ها، فکر درگیری حل‌نشده‌مان در پس ذهنم باقی مانده بود. متوجه شدم که در حلقه ای از احساس گناه و پشیمانی گیر کرده ام و به دلیل این مسئله حل نشده گذشته قادر به لذت کامل از روابط کنونی ام نیستم.

یک روز تصمیم گرفتم با او تماس بگیرم و بابت سهم خودم در سوء تفاهم مان عذرخواهی کنم. در کمال تعجب، او همین احساسات را ابراز کرد و امیدوار بود که جبران کند.

هنگامی که آن پشیمانی را کنار گذاشتم، احساس کردم وزنه ای از روی شانه هایم برداشته شد. فضای عاطفی را برای من آزاد کرد تا روابط جدید و سالم‌تری ایجاد کنم.

بنابراین، آیا رابطه‌ای وجود دارد که از بین رفته باشد و بتوانید دوباره به آن مراجعه کنید؟ حتی اگر طرف مقابل این احساس را نداشته باشد، تضمین می‌کنم که شما همچنان احساس سبکی بیشتری خواهید داشت.

برآورده کردن انتظارات دیگران

مقایسه خود با همسایگان و دوستان و تلاش برای مطابقت با سبک زندگی آنها موجب استرس می شود. این حسرت مانع بزرگی برای پیشرفت شخصی  است.

حقیقت این است که وقتی بر اساس آنچه فکر می‌کنید دیگران برای شما می‌خواهند تصمیم می‌گیرید، زندگی واقعی خود را ندارید، بلکه نسخه‌ای است که توسط تأثیرات خارجی ساخته شده است.

و در نهایت، پشیمانی از آن می تواند شما را در چرخه ای از راضی نگه داشتن دیگران به قیمت خوشبختی و رضایت خود، گرفتار کند.

حتی بدتر از آن، ممکن است شما را از ریسک و امتحان کردن چیزهای جدید یا دنبال کردن مسیرهایی که از هنجارهای اجتماعی منحرف می شود، باز دارد.

توصیه روانشناسان این است که از تمرکز بر آنچه دیگران فکر می کنند دست بردارید و کاری را انجام دهید که شما را خوشحال می کند.

بی توجهی به سلامت فردی

سلامتی ثروت است. شعاری که همه شنیده ایم، اما اغلب نادیده می گیریم. شاید به طور منظم ورزش نکرده اید، در مصرف غذاهای ناسالم زیاده روی نکرده اید، یا علائم استرس و فرسودگی شغلی را نادیده گرفته اید. این انتخاب ها ممکن است منجر به مشکلات سلامتی شود که اکنون سبک زندگی شما را محدود کرده و باعث می شود از تصمیمات گذشته خود پشیمان شوید.

مشکل این پشیمانی این است که می تواند منجر به نگرش شکست شود. ممکن است فکر کنید، "من قبلاً سلامتی خود را از بین برده ام، پس چرا اکنون تلاش می کنم؟"

این طرز فکر می تواند شما را از ایجاد تغییرات مثبت در زمان حال باز دارد.

واقعیت این است که برای اولویت دادن به سلامتی خود هرگز دیر نیست. شما نمی توانید گذشته را تغییر دهید، اما می توانید اعمال خود را امروز کنترل کنید . بنابراین، متعهد به انتخاب های سالم تر باشید، در صورت نیاز به دنبال مشاوره حرفه ای باشید و اشتباهات گذشته خود را ببخشید.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان