چگونه به احساس افسردگی پاسخ دهید+توصیه های روانشناس آمریکایی

خط سلامت: افسردگی اضطراب، ناراحتی و تغییرات خلق و خو ایجاد می کند.ترکیبی از زندگی مدرن امروزی و منزوی شدن از دوستان و خانواده کافی است تا سلامت روانی هر کسی را به سمت نابودی بکشاند.

چگونه به احساس افسردگی پاسخ دهید+توصیه های روانشناس آمریکایی

افسردگی، اضطراب و استرس که مردم در حال حاضر در واکنش به محیط خود احساس می کنند، کاملاً طبیعی و قابل درک است و یک واکنش بسیار عادی به شرایط غیر طبیعی است.

به گزارش خط سلامت آماندا سلرز- Amanda Sellers - روانشناس در پنسیلوانیا متخصص سلامت و اضطراب زنان می گوید: اگر برای اولین بار است که از سلامت روانی ضعیفی برخوردار هستید، مراقبت از خود دشوار است. راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید به سلامت روان خود توجه کنید، از جمله صحبت با یک درمانگر یا امتحان کردن دارو.

افسردگی و تجربه اولین علائم

تشخیص افسردگی برای افرادی که قبلا هرگز سلامت روانی ضعیفی را تجربه نکرده‌اند سخت است. تشخیص اینکه آیا فقط یک سری روزهای بد را سپری می‌کنید یا با یک مشکل سلامت روانی روبرو هستید، می‌تواند دشوار باشد .

سلرز می‌گوید: این طبیعی است که در پاسخ به استرس‌های مختلف زندگی احساس اضطراب، غمگینی، ناامیدی و فرسودگی داشته باشید، به‌ویژه با توجه به همه آنچه در حال حاضر در جهان می‌گذرد. اما اگر احساسات قوی مانع از مراقبت از خود یا انجام وظایف شما می شود، اگر بر خواب یا اشتها تأثیر منفی می گذارد، اگر نگرانی های شما همه جانبه هستند، یا اگر احساس ناامیدی و خودکشی می کنید، قطعاً نشانه هایی برای کمک گرفتن از متخصص هستند .

قدم های اولیه برای شروع درمان

اگر هرگز در مورد سلامت روان خود با پزشک صحبت نکرده اید یا به دنبال درمان برای کمک به مقابله  نبوده اید،  احساس طاقت فرسا می کنید. مواجهه با سلامت روان ضعیف می تواند احساس انزوا ایجاد کند، مهم است که به یاد داشته باشید شا هرگز در احساس اضطراب یا افسردگی در مورد زندگی تنها نیستید.

جستجوی درمان می تواند ترسناک باشد، به خصوص اگر برای اولین بار اضطراب یا افسردگی را تجربه می کنید. یکی از موانعی که اغلب افراد را از صحبت با پزشک در مورد سلامت روان خود باز می دارد، عدم آشنایی با زبان مورد نیاز برای صحبت در مورد احساسات خود با یک متخصص است.

دکتر سلرز می‌گوید: راه‌هایی وجود دارد که حتی قبل از اینکه با پزشک تماس بگیرید، درباره احساسات خود بیشتر بدانید.

او توضیح می‌دهد اگر اصطلاحات مربوط به علائمی را که قبل از ملاقات با یک درمانگر تجربه می‌کنید ندانید، قطعاً می‌تواند کمی ترسناک باشد.

ضرورت نیاز به مصرف دارو

اگر برای اولین بار است که اضطراب یا افسردگی را تجربه می کنید، طبیعی است که علاقه مند به مصرف داروهایی باشید که ممکن است به کاهش این احساسات کمک کند.

اگرچه دارو به بسیاری از افراد مبتلا به اضطراب، افسردگی و سایر بیماری‌های روانی کمک کرده است، اما دانستن این نکته نیز مهم است که داروهای مختلف می‌توانند تأثیر متفاوتی روی افراد بگذارند و همچنین یافتن دوز صحیح یا ایجاد دارویی متناسب مدتی طول می کشد. مهم است ابتدا با یک درمانگر مشورت کنید، به خصوص اگر برای اولین بار با مشکلات سلامت روانی روبرو هستید.

عدم انگیزه، مانعی برای شروع درمان

درمان می‌تواند روش بسیار مفیدی برای پردازش احساسات یا کنترل بهتر سلامت روان‌ باشد، اما برداشتن اولین گام‌ها برای مراجعه به پزشک می‌تواند دشوار باشد. یکی از دلایل اصلی عدم مراجعه افراد به درمان، عدم انگیزه است.

سلرز می‌گوید: انگیزه پایین نشانه‌ای از افسردگی است. زمانی که افسرده هستید، مراقبت از خود در سطح بهداشتی اولیه سخت است، چه رسد به اینکه به دنبال درمان باشید. وقتی چنین احساسی داریم، مهم است که خود را برای انجام کارهایی مانند غذا خوردن، دوش گرفتن و تماس با یک درمانگر تحت فشار بگذاریم، حتی اگر واقعاً نمی‌خواهیم، ​​زیرا می‌دانیم که این بهترین چیزی است که برای ما مفید است.

بعد از آن احساس بهتری خواهید داشت حتی اگر انجام آن سخت باشد.مهم است که کارهای کوچک را شروع کنید: کارهای بزرگ را به کارهای کوچکتر تقسیم کنید و خود را در یک برنامه زمانبندی خیلی سفت و سخت قرار ندهید. حتی اگر روزی فقط با یک درمانگر تماس بگیرید یا فهرستی از کارهایی که باید انجام دهید تهیه کنید و به آرامی وظایف مربوط به آن را تکمیل کنید، در دراز مدت به شما کمک خواهد کرد.

ترس از انگ و قضاوت شدن، مانعی دیگر 

یکی دیگر از دلایلی که بسیاری از مردم به دنبال درمان نیستند، به دلیل انگ درمان و سلامت روان ضعیف است. در حالی که مفهوم منفی در مورد درمان در سال های اخیر به طور قابل توجهی کاهش یافته است، هنوز یک انگ بزرگ در مورد درمان و بحث در مورد سلامت روان در جوامع خاص وجود دارد .

غلبه بر ننگ ناشی از درمان مطمئناً از انجام آن آسان تر است. اگر فکر صحبت کردن با یک درمانگر در حال حاضر برای شما بیش از حد اضطراب آور است، درمانگران را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید. با شرکت در درمان، شما فعالانه کنترل زندگی را به دست می گیرید و آن را به سمتی که می خواهید بروید، هدایت می کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان