با این سه تکنیک دنیا روی انگشت تان می چرخد

خط سلامت: تغییر در زندگی یکی از مسائلی است که موجب پیشرفت افراد می شود. انجام برخی کارها تغییر در زندگی را راحت تر می کنند.

با این سه تکنیک دنیا روی انگشت تان می چرخد

تغییر در زندگی کار دشواری است.

به گزارش خط سلامت ایجاد تغییر به سادگی امکان پذیر نیست، اما سه مورد از کارهایی که تغییر کردن را تسریع می بخشد در زیر بررسی شده است. 

سه عنصر کلیدی شناسایی شده‌اند که به طور مداوم تغییرات مثبت و اساسی زندگی را تسریع می‌ کنند: پرورش ذهنیت‌ رشد، ایجاد روابط معنادار و پیگیری اشتیاق و هدف.

ایجاد تغییرات تدریجی در این سه بعد در طول زمان هویت فرد و نحوه تجربه زندگی روزانه را به طور اساسی تغییر می دهد و او را به حالت های بالاتر از انگیزه، انعطاف پذیری و رفاه ارتقا می دهد.

پرورش ذهنیت رشد 

در ذهنیت رشد این باور وجود دارد که هوش و استعداد افراد در طول زمان با تلاش مداوم توسعه پیدا می کند. این در تضاد با یک نگرش ثابت است که فرض می کند توانایی ها ثابت هستند.

تحقیقات کارول دوک -Carol Duke- ، روانشناس زوج و خانواده از دانشگاه استنفورد نشان می دهد: افرادی که ذهنیت رشد را پرورش می دهند انعطاف پذیرتر هستند، چالش ها را پذیرفته و با وجود موانع با انگیزه می مانند. 

ایجاد روابط معنادار

تحقیقات نشان می‌ دهد افرادی که ارتباطات اجتماعی معناداری دارند، زندگی سالم‌ تر و شادتری نسبت به افرادی که این روابط را ندارند، دارند. دوستی های نزدیک ثبات عاطفی را در طول فراز و نشیب های زندگی ایجاد می کند و اضطراب و افسردگی را کاهش می دهد. 

افراد قادرند روابط معنادار تری را با رعایت موارد زیر داشته باشند:

تمرین گوش دادن همدلانه 

وقت گذاشتن برای تعاملات با کیفیت 

شناخت افراد در سطحی عمیق 

اشتیاق و هدف 

یافتن کار یا فعالیت هایی که با اشتیاق افراد مطابقت داشته باشد و حس هدفمندی را فراهم کند، مسیر زندگی را کاملاً تغییر می دهد.

نقاط شروع برای کشف اشتیاق و هدف

تأمل در مورد فعالیت هایی که تمرکز را جذب می کند

کاوش سیستماتیک علایق بالقوه

تعیین اهداف معنادار همسو با علایق . برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان