چگونه درآمد تان را بودجه بندی کنید؟+فرمول بندی اولویت ها

خط سلامت: فقر یکی از مشکلاتی است که برخی افراد درگیر آن می شوند. فقر مشکلات سلامتی روانی و جسمی زیادی ایجاد می کند و امکان وجود روابط با کیفیت را کمتر می کند.

چگونه درآمد تان را بودجه بندی کنید؟+فرمول بندی اولویت ها

فقر در تمام برهه های زندگی اتفاق ناخوشایندی است.

به گزارش خط سلامت فقر به دلیل مشکلات مختلفی در زندگی ایجاد می شود. مشکلات مالی برای بسیاری از افراد وجود دارد. شکستن چرخه‌ های فقر مستلزم تغییرات استراتژیک از نظر سیستمی و رفتاری است. 

زندگی فراتر از امکانات

خرج کردن پول بیشتر از آنچه که افراد به دست می آورند، زمانی که به بودجه و هزینه ها توجه نمی کنند، آسان است. هنگام بودجه بندی، ارزیابی نیازها در مقابل خواسته ها بسیار مهم است، لازم است ابتدا روی هزینه های ضروری مانند مسکن، آب و برق، غذا و حمل و نقل تمرکز شود. مواردی مانند صرف غذا در رستوران، سرگرمی و تعطیلات نیاز به برنامه ریزی دارند.

سرمایه گذاری نکردن روی خود

عدم صرف زمان و پول برای بهبود تحصیلات، مهارت های شغلی و سلامتی بر در آمد و فرصت های آینده افراد تأثیر منفی می گذارد. در حالی که منابع محدود است، سرمایه گذاری روی خود ارزشمند است. لازم است افراد برای داشتن آینده مناسب و در آمد کافی روی پیشرفت های خود تمرکز کنند. 

فقدان اهداف مالی مشخص

بدون واضح بودن هدف، به‌ راحتی وضعیت مالی افراد به جای حرکت رو به جلو، راکد می‌ شود. افراد لازم است اهداف مالی کوتاه‌ مدت و بلند مدت برای خود تعریف کنند. 

نادیده گرفتن رویدادهای شانسی

رویدادهای تصادفی ثبات مالی را خراب می کنند، تعمیر ماشین، اورژانس پزشکی، تعویض دستگاه، مشکل قانونی یا از دست دادن موقت شغل. افراد لازم است با ایجاد یک صندوق اضطراری با هزینه های زندگی 3-6 ماهه برای غیرقابل پیش بینی ها برنامه ریزی کنند. 

تاخیر در ارضاء نیازها

در فرهنگ مصرف‌کننده، به تأخیر انداختن لذت‌ های فوری برای منافع آینده، چالش برانگیز است. پس‌ انداز و سرمایه‌ گذاری زمانی که بودجه‌ ها کم شد، مفید است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان