شب ها وقتی تنهایید با این فرمول جلو بروید

خط سلامت: بی خوابی از مشکلات رایج در افراد است که منجر به خستگی مزمن می شود. گزارش ها نشان می دهد میلیون ها بزرگسال آمریکایی به سندرم خستگی مزمن مبتلا هستند.

شب ها وقتی تنهایید با این فرمول جلو بروید

بی خوابی به صورت نیمه شب از خواب پریدن و به سختی خوابیدن بروز می کند، یا فرد حتی عوارض بی خوابی را در روز های بعدی مشاهده می کند.

به گزارش خط سلامت بر اساس داده های سال 2020 مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) بیش از 17 درصد از بزرگسالان در بیشتر روزها یا هر روز در ماه گذشته مشکل خواب ماندن داشتند.

اختلالات خواب طبق بررسی دکتر بیکوان لو- Biquan Luo- کارشناس خواب سانفرانسیسکو برخی از دلایل و راه‌حل‌های بیدار شدن در شب را به اشتراک گذاشت. دکتر لو گفت: دلایل مختلفی وجود دارد که افراد در شب از خواب بیدار می شوند.

بی خوابی و عوامل مرتبط

اختلال خواب با استرس و اضطراب، ناراحتی یا درد و اختلالات محیطی مانند سر و صدا، حرکت یا دمای خیلی گرم یا خیلی سرد. آپنه خواب یا سندرم پای بیقرار می تواند باعث بیدار شدن افراد در طول شب شود. اختلال در چرخه طبیعی خواب و بیداری بدن می تواند منجر به خواب پراکنده شود.

بی خوابی

راهکارهای بهبود بی خوابی

ماندن در رختخواب

وقتی فرد نیمه شب از خواب بیدار می شود، ابتدا بهتر است در رختخواب بماند، سعی کند آرام باشد و ببیند آیا می تواند دوباره بخوابد یا خیر.

تکنیک های آرام سازی

توصیه می شود تکنیک‌هایی مانند آرام‌سازی تدریجی، تمرین‌های تنفسی و روش‌های دیگری امتحان شود که به آرامش کمک می کند.

جا به جا کردن محل خواب

اگر بعد از 10 یا 15 دقیقه فرد نمی تواند دوباره بخوابد، وقت آن است که از رختخواب بلند شود و سعی کند به یک مکان آرام و راحت در خانه برود و در یک فعالیت آرام و کم تحریک مانند خواندن کتاب یا انجام یک فعالیت آرام بخش شرکت کند تا زمانی که دوباره احساس خواب آلودگی کند و سپس به رختخواب برگردد. 

نگاه نکردن به صفحه گوشی

اگر در زمان بی خوابی فرد تلفن خود را بررسی کند، از آرامش و به خواب رفتن جلوگیری می شود .بررسی زمان پس از بیدار شدن در نیمه شب یکی از رایج ترین اشتباهات است که خواب را دشوارتر می کند. بررسی زمان می تواند استرس را افزایش دهد و خواب را سخت تر کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان