این درد به اندازه 15 نخ سیگار آسیب می زند

خط سلامت: تنهایی به خودی خود می تواند عاملی برای بیماری باشد. همه‌گیری ویروس کرونا سبب شد محققان به این نتیجه برسند تنهایی به مشکلات روحی و جسمی دامن می‌زند.

این درد به اندازه 15 نخ سیگار آسیب می زند

تنهایی یک تهدید جدی برای سلامتی است. طبق نتایج سازمان بهداشت جهانی تنهایی به اندازه کشیدن 15 نخ سیگار ضرر دارد.

به گزارش خط سلامت تنهایی در حال تبدیل شدن به یک نگرانی جهانی برای سلامت عمومی است که بر هر جنبه از سلامت، رفاه و توسعه تأثیر می گذارد.

تنهایی و انزوا

تنهایی سبب انزوای اجتماعی می شود. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است از هر چهار فرد سالمند، یک نفر از انزوای اجتماعی رنج می برد، این در حالی است که 5 تا 15 درصد از نوجوانان احساس تنهایی می کنند.

تنهایی و خطر مرگ زودرس

 مطالعه جدید دانشگاه گلاسکو در اسکاتلند نشان می دهد عدم معاشرت با دوستان یا خانواده خطر مرگ زودرس را تا 39 درصد افزایش می دهد. در این مطالعه حدود 458000 شرکت‌کننده میانسال به مدت 12 سال تحت بررسی قرار گرفتند و حدود 33000 مورد مرگ در طول دوره پیگیری گزارش شد.

این تحقیق که در ژورنال BMC Medicine منتشر شد، نشان داد ارتباط با دوستان و خانواده حداقل یک بار در ماه بسیار ارزشمند است، در حالی که به نظر نمی رسد تعاملات سطحی خطر مرگ زودرس را کاهش دهد.

تحقیقات همچنین نشان داده است تنهایی خطرات مرگ زودرس را به همراه دارد که با سیگار کشیدن، چاقی  برابری می کند.

مقابله با تنهایی به عنوان یک بحران

هنگام مقابله با مشکلاتی مانند تنهایی و انزوای اجتماعی، باید افرادی را که در جامعه منزوی هستند شناسایی و از آنها حمایت شود و  ابعاد مختلف تنهایی را هم به صورت جداگانه و هم به صورت ترکیبی ارزیابی کرد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان