این ترس از دست دادن یک نوع وسواس است

خط سلامت: رابطه و نگرانی های مرتبط با آن مشکلی است که برخی از افراد با آن درگیر هستند.

این ترس از دست دادن یک نوع وسواس است

رابطه افراد گاهی دچار تنش و ترس از دست دادن می شود اما این ترس و نگرانی بیش از حد گاهی اوقات طبیعی نیست و حالت وسواس گونه دارد و کوچکترین مسئله در روابط فرد را نگران می کند و دچار اضطراب می شود. 

به گزارش خط سلامت نگرانی در رابطه و ترس های مرتبط با آن اکنون یک اختلال پزشکی تشخیص داده شده است.

 وسواس رابطه (rOCD)

نگرانی در رابطه که نام علمی آن اختلال وسواس رابطه (rOCD) یک نوع "تازه شناخته شده" از وسواس است، که فرد مبتلا "در درجه اول نگران ترس ها و تردیدها" در مورد زندگی با دیگران است.   

"افراد مبتلا به وسواس رابطه (rOCD) افکار مزاحم، ترس و اضطراب در مورد اینکه آیا شریک زندگی آنها برای شان مناسب است، آیا آنها جذب شریک زندگی خود می شوند یا شریک زندگی جذب آنها می شود و شک شدید در مورد اینکه آیا آنها نیاز به پایان دادن به رابطه خود دارند.

وسواس رابطه (rOCD) شامل شک و تردیدهای مکرر و ناراحت کننده در مورد احساسات فرد نسبت به شریک زندگی خود یا "درست بودن" رابطه است که منجر به رفتار اجباری برای کاهش اضطراب می شود.

 مدیریت وسواس رابطه 

نوشتن افکار برخی از پرسش‌های اجباری ناشی از نگرانی در رابطه را کاهش دهد. می توان از یک روانشناس برای درمان کمک گرفت. ارتباط با شریک زندگی مفید است، زیرا هیچ رابطه‌ای هرگز کامل و عالی نیست، چیزی که یک فرد مبتلا به وسواس رابطه (rOCD) باید با آن کنار بیاید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان