این ویژگی روانی کودکان را ناسازگار می کند

خط سلامت: کمرویی و خجالتی بودن ارزیابی های زبانی کودکان را دچار چالش می کند.

این ویژگی روانی کودکان را ناسازگار می کند

کمرویی و خجالتی بودن می تواند به طور قابل توجهی بر عملکرد کودک در ارزیابی های زبانی تأثیر بگذارد، به ویژه آنهایی که به سطوح بالاتری از تعامل اجتماعی نیاز دارند.

به گزارش خط سلامت این تحقیق که شامل 122 کودک 17 تا 42 ماهه بود، بررسی کرد که چگونه سطوح مختلف تعامل اجتماعی در تکالیف زبانی بر عملکرد آن‌ها تأثیر می‌گذارد و نشان می‌دهد کودکان خجالتی بیشتر با ارتباط کلامی مبارزه می‌کنند.

کمرویی و ناسازگاری

بچه‌های خجالتی در فعالیت‌های اجتماعی بیشتر ناسازگاری داشتند.

این مطالعه بر ضرورت در نظر گرفتن خجالتی بودن کودک هنگام انجام ارزیابی های زبانی برای اطمینان از درک دقیق و جامع توانایی های زبانی آنها تأکید می کند.

تأثیر کمرویی

این مطالعه مشاهده کرد که کودکان خجالتی در مقایسه با همتایان کمتر خجالتی خود در تکالیف زبانی که نیازمند پاسخ های کلامی هستند بدتر عمل می کنند.

سازگاری در کارهای غیرکلامی

همه کودکان، صرف نظر از سطح خجالتی خود، در کارهایی که نیاز به تعامل اجتماعی کمتری دارند، مانند تکالیف اشاره کردن، خوب عمل کردند.

انطباق برای ارزیابی

تصدیق کمرویی به عنوان یک عامل مهم در عملکرد کودک در تکالیف زبانی می‌تواند به متخصصان در ایجاد ارزیابی‌های زبانی دقیق‌تر و مناسب‌تر کمک کند.

کودکان خجالتی معمولا در زندگی روزمره، از جمله در برقراری ارتباط با دیگران، محتاط هستند. این مطالعه نتیجه‌گیری می‌کند این رفتار می‌تواند ارزیابی دقیق توانایی‌های زبانی کودک را چالش‌برانگیزتر کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان