خواب کوتاه شب خبر از یک بیماری روانی می دهد

خط سلامت: خواب مداوم کمتر از پنج ساعت در شب با افزایش خطر ابتلا به علائم افسردگی رابطه دارد.

خواب کوتاه شب خبر از  یک بیماری روانی می دهد

خواب کمتر از پنج ساعت در شب با افزایش خطر ابتلا به علائم افسردگی رابطه دارد.

به گزارش خط سلامت در ابتدا اعتقاد بر این بود که خواب ضعیف صرفاً یک عارضه جانبی بیماری روانی است، این مطالعه نشان می دهد که مشکلات خواب ممکن است قبل از شروع افسردگی باشد.

خواب و ژنتیک

محققان با استفاده از داده های ژنتیکی 7146 نفر، دریافتند افرادی که از نظر ژنتیکی مستعد خواب کوتاه تر هستند، بیشتر در معرض افسردگی هستند. برعکس، تمایل ژنتیکی به افسردگی، شانس کمتر خوابیدن را افزایش نمی دهد.

خواب کوتاه (کمتر از 5 ساعت در شب) در افرادی که استعداد ژنتیکی قوی‌تری دارند، در مدت 4 تا 12 سال احتمال بروز علائم افسردگی را ایجاد می کند.

افرادی که پنج ساعت یا کمتر می خوابند، 2.5 برابر بیشتر احتمال دارد علائم افسردگی را نشان دهند. با این حال، افرادی که علائم افسردگی داشتند تنها یک سوم شانس خواب کوتاه داشتند.

طول مدت خواب و افسردگی هر دو دارای برخی از مؤلفه های ارثی هستند، با مطالعات دوقلو که 35٪ وراثت پذیری برای افسردگی و 40٪ برای واریانس طول مدت خواب را نشان می دهد.

مدت خواب و افسردگی

هم مدت خواب و هم افسردگی تا حدی از نسلی به نسل دیگر به ارث می رسد.

محققان همچنین دریافتند بین خواب طولانی و بروز علائم افسردگی ارتباط وجود دارد، به طوری که شرکت کنندگانی که بیش از 9 ساعت می خوابند، 1.5 برابر بیشتر از افرادی که به طور متوسط ​​هفت ساعت می خوابند، در معرض علائم افسردگی قرار دارند. با این حال، علائم افسردگی با طولانی‌تر خوابیدن 4 تا 12 سال بعد مرتبط نبود که با یافته‌های ژنتیکی مطابقت داشت. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان