خودشیفته ها این اعتیاد را دارند

خط سلامت: خودشیفتگی طبق تحقیقات جدید در افرادی که از تلفن همراه زیاد استفاده می کنند بیشتر است.

خودشیفته ها این اعتیاد را دارند

خودشیفتگی در افرادی که در رسانه های اجتماعی فعالیت بیشتری دارند و به آن اعتیاد دارند، بیشتر است.

به گزارش خط سلامت طبق یک مطالعه جدید توسط محققان رومانیایی نشان داده است افرادی که دارای سطوح بالایی از ویژگی های خودشیفتگی هستند، بیشتر به گوشی های خود معتاد هستند.

خودشیفتگی و اعتیاد به رسانه ها

خودشیفتگی در کسانی که دچار نوموفوبیا یا ترس از جدایی از تلفن همراه هستند بیشتر است. افراد خودشیفته با گرفتن لایک و نظرات کاربران احساس خود ارزرشی پیدا می کنند و به خاطر همین امر تمایل دارند دائما در رسانه های اجتماعی فعالیت کنند و نظر دیگران را جلب کنند و به دنبال تایید گرفتن از افراد هستند.

در افراد خودشیفته احساس مهم بودن از طریق جلب تحسین دیگران به راحتی می تواند از طریق لایک ها و نظرات حاصل از تعامل در رسانه های اجتماعی برآورده شود.

محققین رومانیایی، 559 نفر را در سنین 18 تا 45 سال مورد ارزیابی قرار دادند از آنها خواسته شد تا یک نظرسنجی آنلاین را تکمیل کنند که شامل تست های ارزیابی خودشیفتگی، استرس، علائم اعتیاد به رسانه های اجتماعی و نوموفوبیا.

محققان متوجه شدند شرکت‌کنندگانی که در مقیاس ویژگی‌های خودشیفتگی امتیاز بیشتری کسب کرده‌اند، بیشتر احتمال دارد سطوح قابل توجهی از نوموفوبیا را تجربه کنند.

نتایج این مطالعه که در مجله روانشناسی منتشر شد، توضیح داد چگونه نوموفوبیا، خودشیفتگی، استرس و اعتیاد به رسانه های اجتماعی بر رفتار افراد تأثیر می گذارد.

نویسندگان مطالعه نوشتند: مهمترین یافته مطالعه حاضر به نقش واسطه‌ای اعتیاد به رسانه‌های اجتماعی و نوموفوبیا در ارتباط بین خودشیفتگی و استرس مربوط می‌شود.

استرس و خودشیفتگی

شواهد نشان می‌دهد اعتیاد به رسانه‌های اجتماعی و نوموفوبیا از همبستگی بین خودشیفتگی و سطوح استرس حمایت می‌کنند.

گرچه خودشیفتگی و نوموفوبیا به اعتیاد به رسانه‌های اجتماعی دامن می‌زند، اما راه‌هایی برای مبارزه با میل به ارتباط دیجیتالی وجود دارد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان