این درد موجب سکته قلبی تان می شود

خط سلامت: تنهایی واقعا می تواند قلب افراد مبتلا به دیابت را بشکند که احتمال حمله قلبی را حتی بیشتر از عادات سبک زندگی ناسالم افزایش می دهد.

این درد موجب سکته قلبی تان می شود

تنهایی احتمال حمله قلبی را افزایش می دهد.

به گزارش خط سلامت بر اساس یک مطالعه جدید روی بیش از 18000 بزرگسال مبتلا به بیماری دیابت محققان دریافتند افرادی که احساس تنهایی می‌کنند تا 26 درصد بیشتر در معرض خطر حمله قلبی یا سکته در دهه آینده قرار دارند، در مقایسه با افرادی که احساس ارتباط اجتماعی بیشتری داشتند.

تنهایی و سبک زندگی

 تنهایی بیشتر از عوامل خطر شناخته شده مانند سیگار کشیدن، ورزش نکردن و عادات غذایی ناسالم با مشکلات قلبی عروقی مرتبط است.

ترزا بکی - Theresa Becky - استاد کالج پرستاری دانشگاه فلوریدا جنوبی می گوید: تنهایی یک بیماری خوش خیم نیست .انزوای اجتماعی و تنهایی با افزایش 30 درصدی خطر حمله قلبی و سکته مغزی یا مرگ ناشی از هر یک مرتبط است.

دکتر چی دولا - Chi Dola - ، استاد دانشگاه و رئیس بخش پزشکی مادر و جنین و مدیر بخش زنان و زایمان تولان، توضیح داد مردم می توانند تنها زندگی کنند یا زندگی اجتماعی فعال نداشته باشند، اما احساس تنهایی نکنند. برعکس، آنها می توانند افرادی را در زندگی خود داشته باشند، اما بسته به کیفیت آن روابط، همچنان احساس تنهایی می کنند.

تنهایی

تنهایی و افسردگی

این مطالعه نشان داد افرادی که احساس تنهایی می‌کردند علائم افسردگی بیشتری داشتند.

دکتر بکی گفت قطعاً بین تنهایی و افسردگی همبستگی وجود دارد. او اضافه کرد احساس تنهایی نشانه اولیه افسردگی آینده است. مانند افسردگی، تنهایی نیز انگیزه افراد را برای مراقبت از سلامتی خود از بین می برد. احساس تنهایی می تواند اثرات مستقیم بیشتری نیز داشته باشد به عنوان مثال تنهایی موجب التهاب مزمن عروق خونی می شود.

او گفت شواهد نشان می‌دهد کمک به افراد برای کاهش تنهایی برای مثال انجام کارهای کوچک مهربانانه برای دیگران می‌تواند کمک کند، اما هیچ نسخه ساده ای وجود ندارد که پزشکان برای درمان تنهایی ارائه دهند.

دکتر بکی گفت دلسوزی و مهربانی برای کاهش تنهایی دیگران مهم است.سعی کنید از آنها بخواهید یک فنجان قهوه یا چای بنوشند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان