تنبلی زمستانی با این علامت ها به سراغ تان می آید+ راهکار

خط سلامت: تنبلی زمستانی را به خاطر سلامتی خود شکست دهید.

تنبلی زمستانی با این علامت ها به سراغ تان می آید+ راهکار

تنبلی زمستانی یکی از مشکلات رایجی است که در این فصل گروهی از لفراد را تحت تاثیر قرار می دهد.

به گزارش خط سلامت هنگامی که دما کاهش می یابد، افراد احساس تنبلی می کنند و می خواهند تا حد امکان در خانه بمانند. به این معنی که در پتوی گرم خود آرامش پیدا کنید و ورزش نکنید.

عادات بی تحرکی برای سلامتی خوب نیستند، زیرا وزن اضافه می کنید و این منجر به مشکلات سلامتی مانند چاقی می شود، بنابراین مطمئن شوید که تنبلی شما را فرا نمی گیرد.

تنبلی زمستانی

دکتر پی ونکاتا کریشنان- P. Venkata Krishnan- ، متخصص بیماری های داخلی و استاد دانشگاه هند ، می گوید: تنبلی زمستانی می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد، از جمله کاهش قرار گرفتن در معرض نور خورشید که منجر به کاهش سطح سروتونین می شود . دمای سردتر نیز می تواند بر انگیزه تأثیر بگذارد و به دلیل شرایط آب و هوایی تغییراتی در فعالیت بدنی ایجاد شود. اختلال عاطفی فصلی (SAD)، نوعی افسردگی مرتبط با فصول، همچنین در بیحالی زمستانی موثر است.

تنبلی+  زمستانی

غلبه بر تنبلی زمستانی

تنبلی می تواند افراد را در هر سنی تحت تاثیر قرار دهد و انتخاب سبک زندگی نقش مهمی ایفا می کند. کم تحرکی، تغذیه نامناسب، خواب ناکافی و سطح استرس بالا همگی می تواند به تنبلی کمک کند. برای مبارزه با تنبلی چه کاری می توانید انجام دهید:

قرار گرفتن در معرض نور خورشید را به حداکثر برسانید

پتوی شما ممکن است در این ماه های زمستان بهترین چیز برای شما به نظر برسد. کار کردن در دفتر با تمام پنجره های بسته ممکن است از شما در برابر بادهای سرد محافظت کند. اما گذراندن وقت در خارج از منزل در ساعات روز بسیار مهم است. این به افزایش سطح سروتونین کمک می کند که می تواند خلق و خو و انرژی شما را بهبود بخشد. حتماً پرده ها را کنار بزنید تا نور طبیعی وارد فضای زندگی شما شود.

در داخل خانه فعال بمانید

این متخصص پیشنهاد می‌کند برای حفظ سطح فعالیت بدنی در زمانی که گزینه‌های بیرون از خانه محدود است، درگیر ورزش‌های داخل خانه مانند یوگا، تمرینات خانگی یا رقص باشید. همچنین می توانید کارهای خانه را انجام دهید تا حرکت فیزیکی تان افزایش یابد.

برنامه خواب ثابتی داشته باشید

با داشتن یک برنامه خواب منظم، خواب با کیفیت را در اولویت قرار دهید. بدنی که به خوبی استراحت کرده باشد بیشتر با احساس بی حالی مبارزه می کند.

هیدراته بمانید و خوب بخورید

هیدراتاسیون و یک رژیم غذایی متعادل برای سلامت کلی بسیار مهم است. غذاهای غنی از مواد مغذی انرژی پایداری را فراهم می کنند که می تواند به مبارزه با سستی کمک کند. برای گرم و سالم ماندن می توانید سوپ سبزیجات زمستانی را نیز میل کنید.

اهداف واقع بینانه تعیین کنید

وظایف خود را به اهداف کوچکتر و قابل مدیریت تقسیم کنید. دستیابی به این اهداف می تواند انگیزه را افزایش دهد و احتمال احساس سرگیجه را کاهش دهد.

اجتماعی شوید و به دنبال حمایت باشید

اگر تنها می‌مانید، یا نشسته روی تخت خود کار می‌کنید یا در ماه‌های زمستان فقط به تماشای پرخوری و سردی می‌پردازید. ساعت ها در یک حالت نشستن سالم نیست. با برقراری ارتباط با دوستان و خانواده خود کمی وقت بگذارید و با انزوا مبارزه کنید. دکتر کریشنان می‌گوید تعاملات اجتماعی خلق و خوی را بهبود می بخشد و حمایت عاطفی را فراهم می کند.

محیطی دنج ایجاد کنید

فضای زندگی خود را با پتوهای گرم، نورپردازی و عناصر آرامش‌بخش زمستانی دوست‌داشتنی کنید تا آن را به محیطی جذاب‌تر و با انگیزه تبدیل کنید. 

ذهن آگاهی و آرامش را تمرین کنید

تکنیک های ذهن آگاهی مانند مدیتیشن یا تنفس عمیق می توانند به مدیریت استرس و ارتقای سلامت روان کمک کنند.

سرگرمی های جدید را امتحان کنید

ممکن است پر کار باشید، اما زمستان زمان بسیار خوبی برای کشف سرگرمی‌های داخل خانه مانند نقاشی، خواندن یا یادگیری یک مهارت جدید است که حس موفقیت را به شما می‌دهد.

برای استراحت یا استراحت برنامه ریزی کنید

در صورت امکان، یک سفر کوتاه یا استراحت به مقصدی گرم تر برنامه ریزی کنید. این به ایجاد تغییر منظره و بازنشانی ذهنی کمک می کند.

اتخاذ این عادات می تواند با توجه به عوامل فیزیکی، ذهنی و محیطی به غلبه بر تنبلی زمستانی کمک کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان