این سه شیوه شما را قدرتمند می کند

خط سلامت: اعتماد به نفس یکی از مهم ترین عوامل موثر بر موفقیت است. پژوهش ها نشان داده است اعتماد به نفس با استفاده از برخی تکنیک های خاص تقویت می شود.

این سه شیوه شما را قدرتمند می کند

اعتماد به نفس عاملی است که نشان می دهد یک فرد چقدر به توانایی های خود اطمینان دارد.

به گزارش خط سلامت اعتماد به نفس که یکی از شناخته شده ترین مفاهیم روانشناختی است، با استفاده از برخی کارهای ساده افزایش می یابد. 

اعتماد به نفس و غلبه بر  شک و تردید 

اعتماد به نفس در حقیقت افکار فرد را نسبت به توانمندی های خود نشان می دهد.یک روش برای تقویت اعتماد به نفس غلبه بر شک و تردیدهای وجودی است. افرادی که نسبت که توانایی خود برای انجام کارهای مختلف دودل هستند معمولا با سطوح پایین اعتماد به نفس دست و پنجه نرم می کنند.

دکتر آنکیتا پریدارشینی، متخصص اعصاب و روان، چند راه برای غلبه کاهش شک و تردید نسبت به خود و افزایش اعتماد به نفس ارائه داده است؛ در ادامه به معرفی این روش  ها می پردازیم:

افزایش خودآگاهی

فرد برای تقویت اعتماد به نفس باید تشویق شود تا به سفری برای خود اندیشی، کاوش در نقاط قوت و دستاوردهای خود بپردازد. پرورش یک ادراک واقع‌بینانه از خود، امکان تصدیق دستاوردهای شخصی را فراهم می‌کند و اعتماد به نفس را افرایش می دهد.

تعیین اهداف واقع بینانه 

تقسیم اهداف بزرگتر به وظایف کوچکتر و قابل مدیریت نه تنها باعث ایجاد حس ملموس موفقیت می شود، بلکه به طور قابل توجهی احساس بی کفایتی را کاهش داده و اعتماد به نفس را افزایش می دهد.

شفقت به خود 

شخصی که خواستار اعتماد به نفس بالاست باید شفقت به خود را به عنوان یک نیروی  بالقوه برای غلبه بر شک و تردید به خود بپذیرد. شفقت به خود منجر به پذیرش کاستی و تلاش برای بهبود او ضاع می شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان