جذابیت با این سه شیوه کمرنگ می شود

خط سلامت: جذابیت به عوامل مختلفی بستگی دارد. علاوه بر جذابیت ظاهری، برخی ویژگی های رفتاری نقش مهمی در میزان جذابیت یک فرد ایفا می کند.

جذابیت با این سه شیوه کمرنگ می شود

جذابیت یک فرد تاحدودی به ویژگی های رفتاری او بستگی دارد. به گزارش خط سلامت برخی رفتارها باعث می شوند از میزان جذابیت فرد کاسته شود. 

جذابیت چگونه کاهش پیدا می کند؟

جذابیت تحت تاثیر برخی عوامل کاهش پیدا می کند. 3 مورد از مخرب ترین ویژگی هایی که جذابیت فرد را کاهش می دهد، عبارت است از:

 بی توجهی به تعهدات 

 بی توجهی به تعهدات نشانه‌ عدم توجه به دیگران است و به طور بالقوه پایه و اساس هر رابطه‌ای را تضعیف می‌کند. 

در عوض رفتار متعهدانه اعتماد را تقویت می کند و جذابیت  فذد را افزایش می دهد.

مقاوم بودن در برابر شوخی 

یک مطالعه که در مجله روانشناسی مثبت منتشر شده است، اهمیت نقاط قوت شخصیت را برای بهزیستی روانشناختی نشان می دهد. این مطالعه نشان می دهد امید و شوخ طبعی نقش مهمی در احساس خوشبختی ایفا می کند. با توجه به این موضوع، ناتوانی در واکنش نشان دادن به شوخ طبعی دیگران تعاملات اجتماعی را مختل می کند. راه حل اصلی برای این مشکل انعطاف پذیری است.

رفتار بیش از حد انتقادی

تمرکز مداوم بر عیب های دیگران منجر کاهش جذابیت فرد می شود. مطالعه‌ای که در Frontiers in Psychology منتشر شده است، نشان می‌دهد حمایت عاطفی از شریک زندگی، رضایت کلی از رابطه را به‌طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهد. از طرف دیگر، مشخص شده است استفاده از جملاتی مانند: «اشکال ندارد. هیچ کس کامل نیست. من نباید از مردم انتظار داشته باشم که کامل باشند،» به ایجاد یک جو مثبت هیجانی کمک می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان