انرژی زای طبیعی برای خستگی پایان شب / دانشمندان فرمول دادند

خط سلامت: خستگی و نداشتن انرژی یکی از مسائلی است که اغلب افراد با آن دست به گریبان هستند. انرژی را به شیوه های مختلف می توان افزایش داد وجود دارد. این شیوه ها روند پیری را کند می کنند.

انرژی زای طبیعی برای خستگی پایان شب /  دانشمندان فرمول دادند

خستگی و نداشتن انرژی با کمک برخی راهکارها قابل تغییر است. انرژی را با شیوه های زیر افزایش دهید.

خستگی و مشکلات سلامتی

خستگی یکی از علائم رایج بسیاری از بیماری ها از جمله دیابت، بیماری قلبی، آرتریت، کم خونی ، بیماری تیروئید و آپنه خواب است. در صورت احساس خستگی غیرعادی با پزشک صحبت کنید.

خستگی و دارو

بسیاری از داروها می توانند به کاهش خستگی کمک کنند که شامل برخی از داروهای فشار خون ، آنتی هیستامین ها ، دیورتیک ها و سایر داروها است. اگر پس از شروع یک داروی جدید شروع به احساس خستگی کردید ، به پزشک اطلاع دهید.

خستگی وحرکت کردن

آخرین کاری که ممکن است در هنگام خستگی انجام دهید، ورزش است اما بسیاری از مطالعات نشان می دهد فعالیت بدنی باعث افزایش سطح انرژی می شود.

کری جی استوارت، استاد پزشکی و مدیر فیزیولوژی ورزشی بالینی و تحقیقاتی در دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز، می‌گوید: ورزش به طور مداوم با بهبود انرژی و کیفیت کلی زندگی مرتبط است. افراد فعال، اعتماد به نفس بیشتری دارند. اما ورزش کارآیی قلب ، ریه ها و ماهیچه ها را نیز بهبود می بخشد.

اگرچه تقریباً هر تمرینی خوب است، یوگا به ویژه برای افزایش انرژی موثر باشد.

محققان دانشگاه اورگان به 135 مرد و زن 65 تا 85 ساله آموزش یوگا ارائه کردند. در پایان شش ماه، شرکت کنندگان افزایش احساس خوشبختی و افزایش انرژی کلی را گزارش کردند.

خستگی و آب

کم آبی انرژی را از بین می برد و عملکرد فیزیکی را مختل می کند.

دکتر دان جودلسون، استادیار حرکت شناسی در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در فولرتون، می گوید: تحقیقات ما نشان می دهد کم آبی، انجام تمرینات وزنه برداری را برای ورزشکاران دشوارتر می کند. منطقی است که فکر کنیم کم آبی حتی برای افرادی که فقط در حال انجام کارهای خانگی هستند باعث خستگی می شود . همچنین نشان داده شده است که کم آبی باعث کاهش هوشیاری و تمرکز می شود.

چگونه بفهمیم به اندازه کافی آب می نوشیم؟جودلسون می گوید: درار باید زرد کم رنگ باشد. اگر تیره تر از آن است، باید آب بنوشید.

خستگی  و خواب

کمبود خواب خطر تصادف را افزایش می دهد و یکی از دلایل اصلی خستگی در طول روز است. یک چرت 10 دقیقه ای معمولا برای افزایش انرژی کافی است. با این حال، بیشتر از 30 دقیقه چرت نزنید، در غیر این صورت ممکن است در آن شب مشکل خواب داشته باشید. به گفته آکادمی پزشکی خواب آمریکا، چرت زدن پس از نوشیدن یک فنجان قهوه باعث افزایش انرژی می شود.

خستگی  و ماهی

امگا 3 هوشیاری را افزایش می دهد. بر اساس مطالعه‌ دانشمندان ایتالیا، داوطلبانی که به مدت 21 روز یک کپسول امگا 3 مصرف کردند ، زمان واکنش ذهنی سریع‌تری را نشان دادند. آنها همچنین گزارش دادند که احساس نیرومندی بیشتری داشتند.

خستگی و اضافه وزن

دکتر استوارت از دانشگاه جانز هاپکینز می‌گوید: از دست دادن وزن اضافی می‌تواند انرژی را افزایش دهد. حتی کاهش اندک در چربی بدن باعث بهبود خلق و خو، قدرت و کیفیت زندگی می شود.

اکثر متخصصان کاهش وزن توصیه می کنند حجم وعده های غذایی را کاهش دهید ، وعده های غذایی متعادل بخورید و فعالیت بدنی را افزایش دهید.

خستگی و وعده غذایی بیشتر

خوردن وعده های غذایی کم حجم تر در طول روز انرژی بیشتری می بخشد زیرا به ثابت نگه داشتن سطح قند خون کمک می کند.

غلات کامل و سایر کربوهیدرات های پیچیده را ترجیح دهید. هضم آنها بیشتر از کربوهیدرات های تصفیه شده طول می کشد و از نوسانات قند خون جلوگیری می کند .

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان