با این نکته دیگر افسوس نمی خورید

خط سلامت : سپاسگزاری بخاطر نعمت های زندگی منجر به افزایش آرامش، خوش بینی و ارتقاء سلامت روان می شود.

با این نکته دیگر افسوس نمی خورید

سپاسگزاری و تمرکز روی داشته ها یک روش ساده برای پیشگیری از  بیماری های روانی است.

به گزارش خط سلامت سپاسگزاری نقش مهمی در پیشیرد اهداف ایفا می کند. همچنین به فرد کمک می کند به معنا و هدفی برای زندگی خود پیدا کند.

سپاسگزاری و فواید آن

خدا را به خاطر تمام نعمت هایی که به شما ارزانی کرده است، سپاس گزاری کنید. به جای اینکه به زندگی دیگران و شرایطی که به آن روبرو هستند ، چشم بدوزید و افسوس بخورید که چرا آن موقعیت ها از آن شما نیست به داشته هایتان قناعت کنید و از آنچه در زندگی از آن شما شده است ، خدا را شکر کنید . مهمترین نکته ای که در زندگی باید به یاد داشته باشید این است که در هر شرایطی که قرار دارید ، مهمترین وضعیت برای شماست و خود شما هستید که باید با تلاش و کوشش در این موقعیت تغییر ایجاد کنید .

سپاسگزاری و کاهش مقایسه

سپاسگزاری منجر می شود فرد زندگی خود را با دیگران مقایسه نکند.

توجه به این مسئله که زندگی هیچ  انسانی دقیقا مانند زندگی فرد دیگری نیست و افراد هرگز نباید به مقایسه خود با دیگران بپردازد نقش مهمی در سلامت روان فرد ایفا می کند. روانشناسان براین عقیده هستند که برای داشتن رضایت خاطر و زندگی آرام و برای اینکه کمتر دستخوش مشکلات شوید ، باید نگاهتان را به زندگی تغییر دهید .

فواید سپاسگزاری از دیگران

سپاسگزاری از دیگران باعث می شود تا ارتباط بهتری با آنها برقرار کنید. اگر به این اصل توجه داشته باشید ، و با اطمینان از این مسئله که تشکر از خداوند به شما آرامش می دهدو باعث می شود که به او نزدیک تر شوید ، شرایط بهتری را برای خود فراهم خواهید کرد . شکر کردن از خداوند و سپاسگزاری از او به خاطر تمام داشته هایتان، شما را در وضعیت روحی و شرایط بهتر زندگی قرار خواهد داد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان