چند درصد انرژی روز را از صبحانه باید دریافت کنید/ با این فرمول علمی چاق نمی شوید

خط سلامت: صبحانه، ناهار و شام غذاهای خاص خود را دارد.اما چرا ؟ بسیاری از این تغییرات به عوامل فرهنگی مربوط می شود.

چند درصد انرژی روز  را از صبحانه باید دریافت کنید/ با این فرمول علمی چاق نمی شوید

صبحانه اولین ماده غذایی است که افراد با آن روزشان را شروع می کنند.

به گزارش خط سلامت نگاهی دقیق‌تر به علم روانشناسی پشت اولین وعده‌ی غذایی روز می اندازیم و به این نکته اشاره می کنیم که چرا ممکن است حتی برای مصرف‌کننده‌ها و همچنین به‌طور کلی‌تر صنعت غذا، مهم‌تر از آن چیزی باشد که فکر می‌کنند.

صبحانه مهم‌ترین وعده‌ی غذایی

صبحانه اغلب به‌عنوان مهم‌ترین وعده‌ی غذایی در روز توصیف می‌شود و برای هر فعالیتی که پیش رو دارید، کالری فراهم می‌کند.

طبق آخرین شواهد باید در نظر داشته باشیم حدود 15 تا 25 درصد از انرژی دریافتی روزانه را در صبحانه کسب کنیم یعنی 300 تا 500 کالری برای زنان و 375 تا 625 برای مردان و با این حال، شواهد به دست آمده از بررسی‌های بزرگ نشان می‌دهد که در حدود 18 تا 25 درصد از بزرگسالان و حدود 36 درصد از نوجوانان در آمریکای شمالی از این وعده غذایی صرف نظر می‌کنند .

صبحانه و تنوع فرهنگی

بدون شک تنوع فرهنگی زیادی در انواع غذاهایی وجود دارد که افراد دوست دارند در ساعات مختلف روز بخورند. در واقع، به نظر می‌رسد تفاوت‌های بارزتری در مورد مصرف غذاهای مختلف در این مورد وجود دارد. با وجود این تفاوت‌های فرهنگی، با این وجود، در فرهنگ‌های مختلف سازگاری خوبی از نظر انواع اقلامی که در ابتدای روز برای مصرف انتخاب می‌کنند، وجود دارد.

البته تغییرات قابل توجهی نیز در طول تاریخ رخ داده است. آنچه در غرب برای صبحانه می خورند مطمئناً با آنچه که نسل های قبلی خوردن آن را مناسب می دانستند بسیار متفاوت است.

صبحانه یک وعده غذایی مهم

مجموعه بزرگ و رو به رشدی از شواهد علمی اکنون این ادعا را تأیید می کند که صبحانه واقعاً یک وعده غذایی بسیار مهم است. اولین چیزی که در اینجا باید به آن توجه داشت این است که چگونه نخوردن چیزی در ابتدای روز می تواند عواقب سلامتی بسیار جدی برای افراد داشته باشد. به عنوان مثلا افزایش 27 درصدی در بیماری عروق کرونر قلب را در میان آن دسته از مردان آمریکای شمالی که به طور منظم در شروع روز از خوردن یک وعده غذایی کوتاهی می کردند، ثبت کردند. اگرچه، از جنبه منفی، اخیراً ثابت شده است که خوردن صبحانه‌های پرچرب بیش از حد، خطر ابتلا به تصلب شرایین را افزایش می‌دهد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان