افراد قوی این نسخه را پیچیده اند+ آخرین یافته دانشمندان

خط سلامت: تقویت کننده های مغز یا نوتروپیک ها به شکل اسیدهای آمینه، ویتامین ها و مواد معدنی هستند اما هر چیزی که به عملکرد مغز کمک می کند از جمله امگا 3 و پروبیوتیک ها نیز می تواند به عنوان نوتروپیک در نظر گرفته شود.

افراد قوی این نسخه را پیچیده اند+ آخرین یافته دانشمندان

تقویت کننده های مغز یا نوتروپیک ها به شکل اسیدهای آمینه، ویتامین ها و مواد معدنی هستند اما هر چیزی که به عملکرد مغز کمک می کند از جمله امگا 3 و پروبیوتیک ها نیز می تواند به عنوان نوتروپیک در نظر گرفته شود.

به گزارش خط سلامت بهترین تقویت کننده های مغز( نوتروپیک)  هنگامی که احساس خستگی، اضطراب و افسردگی دارید.

 ال کارنیتین:

حافظه، هوشیاری ذهنی و تفکر را تقویت می کند و یک آنتی اکسیدان قوی است.

کولین:

به تقویت حافظه و یادآوری، توانایی های شناختی، به تمرکز کمک می کند و حتی برای درمان بیماری های مغزی مانند آلزایمر استفاده می شود.

کوآنزیم 10:

عملکرد ورزشی را بهبود می بخشد، به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و با خستگی و افسردگی مبارزه می کند.

ال-گلوتامین:

به بهبود تمرکز، انرژی، شناخت و حفظ هنگام یادگیری کمک می کند. همچنین به سم زدایی سموم و رادیکال های آزاد از مغز کمک می کند و با افزایش سطح گابا، ال-گلوتامین می تواند اضطراب را تسکین دهد، اثر آرام بخشی دارد، استرس را کاهش می دهد و به خواب بهتر کمک می کند.

گلیسین:

سطح سروتونین را بازیابی می کند که به بهبود خواب و توانایی سریعتر به خواب رفتن کمک می کند.

ال-تینین:

برای آرامش، خواب خوب ، اضطراب، یادگیری، خلق و خو و تمرکز استفاده می شود . از آنجا که به راحتی از سد خونی مغزی عبور می کند، ال تیانین به سرعت برای افزایش دوپامین و سروتونین عمل می کند . مواد شیمیایی "احساس خوب" در مغز شما.

منیزیم:

فقدان سطوح کافی منیزیم در بدن شما می تواند منجر به مه مغزی، اضطراب، مه مغزی و افسردگی شود. به بهبود حافظه و شناخت کمک می کند.

تیروزین:

بر هوشیاری، حافظه و خلق و خوی تأثیر می گذارد. بر میل جنسی، حافظه، تمرکز، تمرکز هدفمند، بالابرنده خلق و خو و ضد افسردگی تاثیر دارد. مطالعات نشان داده اند تیروزین برای سرماخوردگی، خستگی، کار طولانی مدت، استرس، کم خوابی و کسانی که از کم کاری تیروئید رنج می برند مفید است.

فنیل آلانین:

به تولید اسید آمینه تیروزین در مغز کمک می کند. به مبارزه با درد مزمن کمک می کند، خلق و خو را بهبود می بخشد و انرژی را افزایش می دهد. همچنین به رهایی از اضطراب، بهبود تمرکز و افزایش انگیزه کمک می کند.

متیونین:

به فرآیند تقسیم و ترمیم سلولی و تولید انتقال دهنده های عصبی دوپامین، سروتونین، ملاتونین و غیره کمک می کند. برای تقویت خلق و خو، تسکین افسردگی، بهبود سطح انرژی و کاهش علائم فیبرومیالژیا استفاده می شود.

تریپتوفان:

پیش ساز سروتونین و ملاتونین است . سطوح پایین سروتونین در مغز اغلب به دلیل عرضه ناکافی تریپتوفان است. برای درمان اضطراب، بیش فعالی، افسردگی، بی خوابی، از دست دادن حافظه، درد و اختلالات خوردن استفاده می شود.

فلز روی:

برای سلامت مغز، شکل گیری حافظه و شناخت بهینه مورد نیاز است. همچنین برای ترمیم DNA حیاتی است. سطح روی در افراد مبتلا به افسردگی پایین است و هر چه سطح روی کمتر باشد، افسردگی شدیدتر است.

ویتامین  B1

موجب انرژی و سنتز DNA می شود .ویتامین B1 محلول در آب است و تنها به مدت 14 روز در بدن ذخیره می شود. اگر B1 کافی دریافت نکنید، تحریک پذیری، گیجی و مشکلات حافظه را تجربه خواهید کرد.

ویتامین B3

از بیش از 200 واکنش شیمیایی دیگر در بدن از جمله تولید انرژی سلولی پشتیبانی می کند. ویتامین B3 (نیاسین) برای استفاده نیاز به اسید آمینه تریپتوفان دارد.

ویتامین B5

برای تولید انتقال دهنده عصبی استیل کولین مورد نیاز است و می تواند تمرکز، حافظه، یادگیری و کاهش مه مغزی را تقویت کند.

ویتامین B6

برای جذب ویتامین B12 و ساخت گلبول های قرمز خون و سلول های سیستم ایمنی بدن مورد نیاز است. علائم کمبود ویتامین B6 با تحریک پذیری، افسردگی، عصبی بودن، مشکل در تمرکز و از دست دادن حافظه همراه است.

ویتامین B8

سطح سروتونین را افزایش می دهد  که منجر به احساس آرامش، افزایش انرژی ذهنی و جریان آسان فکر می شود.

ویتامین B9

به عنوان یک نوتروپیک به مغز کمک می کند تا دوپامین، اپی نفرین، سروتونین و غیره بسازد.

ویتامین B9 (فولات)

فولات در بیان ژن، سنتز اسیدهای آمینه و سنتز و ترمیم میلین نقش دارد. بسیاری از مردم فولات را با اسید فولیک اشتباه می گیرند .

ویتامین B12

کمبود ویتامین B12 به صورت مه مغزی، حافظه ضعیف، خستگی، کمبود انرژی، ضعف عضلانی، نوسانات خلقی، افسردگی، زوال عقل و آلزایمر تجربه می شود.

برای دریافت ویتامین B12 کافی به عنوان یک گیاهخوار و با افزایش سن واقعاً فقط از طریق مکمل در دسترس است .

ویتامین D3:

برای سنتز GABA و دوپامین در مغز حیاتی است. در بیان ژن، پلاستیسیته عصبی و محافظت از DNA نقش دارد. به تقویت حافظه و کاهش افسردگی کمک می کند.

پروبیوتیک ها:

باکتری های پروبیوتیک در واقع در میکروبیوم روده زندگی می کنند و دارای مزایای علمی برای سلامت مغز هستند.

گونه‌های  بیفیدوباکتریوم و لاکتوباسیلوس تأثیر مثبتی بر سلامت مغز از جمله کاهش اضطراب، حافظه و علائم شناختی دارند و تاب‌آوری ما به استرس را بهبود می‌بخشند. آنها نقش مهمی در کاهش احساسات منفی، بهبود عملکرد شناختی و همچنین تسکین استرس روانی دارند.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان