فرمول موفقیت در روزهای امتحان

خط سلامت: موفقیت فرزندان یکی از آرزوهایی است که هر پدر و مادری دارد .

فرمول موفقیت در روزهای امتحان

موفقیت فرزندان با برنامه ریزی و تلاش به دست می آید. والدین مشتاق به داشتن فرزند موفق هستند.

به گزارش خط سلامت کودکان با آموزش صحیح و تلاش، قادرند در تمامی زمینه ها افرادی موفق شوند. ارائه برخی راه کارها در موفقیت کودکان تاثیر گذار است. در این مطلب 7 راه کار برای رسیدن به موفقیت ارائه شده است.

 مطالعه

دانش ‌آموزان موفق می ‌دانند چطور موفق شوند، زیرا مطالعه اولویت اصلی آنها است. به هیچ وجه نباید در مورد زمانی که برای مطالعه سپری می شود، سهل ‌انگاری شود.

 وقت ‌شناسی

افراد باید عادت مدیریت زمان را در خود پرورش داده و یاد بگیرند چطور در مواقع لزوم سر وقت برسند. باید برنامه ‌‌ریزی کنند تا همیشه و در هرجا، زودتر از موعد مقرر حاضر باشند تا وقت کافی برای مستقر شدن، تمرکز پیدا کردن و آمادگی برای یادگیری داشته باشند.

وقت ‌شناس بودن باعث می ‌شود علاقه‌ معلم‌ به آنها بیشتر شود و احساس کنند به او احترام می‌ گذارند. اگر می ‌خواهند دانش‌آموز موفقی باشند باید در مواقع امتحان یا در قرارهای مطالعه با دوستان‌ وقت ‌شناس باشند.

 صداقت

افراد باید از کپی کردن مطالب بپرهیزند و تقلب نکنند. اگرچه تقلب یک میانبر به نظر می ‌رسد، اما بعد ها دردسر های زیادی برای‌ آنها به دنبال خواهد داشت. تقلب در امتحان هیچ‌ ارزشی ندارد.

 تمرکز

دانش ‌آموزان موفق روی تکالیف فعلی خود تمرکز می ‌کنند. اگر به مدت یک ساعت مجبور به مطالعه‌ یک فصل از کتاب تاریخ هستند، به آن متعهد بمانند و بازیگوشی نکنند. اگر نیاز به استراحت دارند، یک استراحت کوتاه ۱۰ دقیقه ‌ای داشته باشند.

 عدم مقایسه

اگر بیش از حد درگیر فکر کردن درباره‌ دیگران باشند، آن وقت یا ناامید می‌ شوند و یا به قدری خود را غرق در رقابت می ‌کنند که ذهن‌ آنها مسموم می ‌شود. افراد باید یاد بگیرند دیگران را کنار بگذارند و روی بهترین عملکرد خود تمرکز کنند.

 پیشرفت تدریجی

دانش ‌آموزان نباید هدف‌ را رسیدن از معدل ۱۶ به معدل ۱۹ بگذارند. باید تلاش کنند تا به نمره‌ ۱۷ و بعد ۱۸ برسند تا پیشرفت قابل کنترل باشد و نا امید نشوند. دانش ‌آموزان موفق می ‌دانند پیشرفت با وجود فراز و نشیب‌ های بین راه، دشوار است و به جای اینکه مستقیم به قلب هدف نهایی حمله کنند، بر اهداف کوچک ‌تر تمرکز می‌ کنند.

 هیجان زدگی

دانش ‌آموز موفق یک ماشین نیست که تحت هر شرایطی نمره برتر را بگیرد. او واقعا به مطالبی که مطالعه می‌ کند، اهمیت می ‌دهد و به آنها علاقه‌ مند است. در واقع همین علاقه‌ مفرط به دانش باعث پیشرفت می ‌شود. البته نمی ‌‌شود در مورد هر چیز کوچکی که یاد می ‌گیرند، هیجان‌ زده شوند، اما باید تلاش کنند در هر کلاس، مبحثی پیدا کنند که برای‌ آنها مهم و جذاب است. این روش به متمرکز ماندن کمک می ‌کند و یادگیری را برای آنها لذت‌ بخش‌ تر خواهد کرد.

اگر موضوعی در کلاس پیدا کنند که در مورد مطالعه‌ آن مشتاق هستند، آنگاه باید مطالعه‌ خارج از کلاس داشته باشند تا به آن علاقه ‌مند تر شوند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان