موثرترین نسخه برای سلامت روانی/ محققان اعلام کردند

خط سلامت: افسردگی و احساس ناامیدی عملکرد فرد را در ابعاد مختلف زندگی کاهش می دهد. پژوهش ها نشان داده است انجام کارهای مثبت و مفید علایم این بیماری روانی شایع را کاهش می دهد.

موثرترین نسخه برای سلامت روانی/ محققان اعلام کردند

افسردگی یکی از جدی ترین بیماری های روانی است. درمان اصلی برای این اختلال خلقی رایج، شامل مراجعه به روانشناس بالینی و در برخی موارد مصرف داروهای ضد افسردگی تحت نظر پزشک است. با این حال مشخص شده است مهربان بودن و کمک کردن به دیگران به کاهش علایم افسردگی کمک می کند.

به گزارش خط سلامت تحقیقات جدید نشان می دهد افرادی که از علائم افسردگی یا اضطراب رنج می برند با انجام کارهای مثبت برای دیگران، در حقیقت به بهبودی خود کمک می کنند.

افسردگی و رابطه آن با مهربانی 

افسردگی از طریق انجام اعمال محبت آمیز کاهش پیدا می کند.

مهربانی و ارتباط اجتماعی

تحیقیات نشان داده است مهربانی به افراد کمک می کند بیشتر با دیگران ارتباط برقرار کنند. ارتباط اجتماعی یکی از اجزای زندگی است که به شدت با رفاه روانی مرتبط است. مهربانی نسبت به دیگران یکی از بهترین راه ها برای ارتقای این ارتباطات باشد.

چرا مهربانی افسردگی را کاهش می دهد؟

در یک تحقیق روی 122 شرکت کننده در مرکز اوهایو که همگی علایم متوسط ​​تا شدید افسردگی و اضطراب را داشتند؛ مشخص شد چرا مهربانی به کاهش علائم افسردگی و اضطراب کمک می کند.

یافته ها نشان داد شرکت کنندگان در هر سه گروه پس از 10 هفته مطالعه، افزایش رضایت از زندگی و کاهش علائم افسردگی و اضطراب را نشان دادند.

انجام کارهای مثبت مانند کمک کردن به دیگران، باعث می شود فرد کمتر به نشخوار فکری کند. همچنین کمک کردن به دیگران، باعث می شود فرد احساس بهتری نسبت به خود داشته باشد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان