شخصیت تان را از روی ترتیب تولدتان بشناسید

خط سلامت: شخصیت شناسی براساس ترتیب تولد، از دیرباز یکی از موضوعات مورد علاقه روانشناسان بوده است.

شخصیت تان را از روی ترتیب تولدتان بشناسید

شخصیت شناسی براساس ترتیب تولد، یکی از جالب ترین پژوهش های انجام گرفته در حوزه روانشناسی است.

به گزارش خط سلامت شخصیت شناسی بر اساس ترتیب تولد، اولین بار توسط یکی از معروف ترین روانشناسان یعنی آلفرد آدلر مطرح شد. 

شخصیت شناسی و ترتیب تولد

شخصیت شناسی به روش های مختلفی صورت می گیرد. مشخص شده است توجه به ترتیب تولد فرزندان سرنخ هایی در رابطه با ویژگی های شخصیتی آن ها ارائه می دهد.

پدر و مادرها معمولاً بعد از تولد اولین فرزندشان، نگرش های متفاوتی نسبت به تربیت فرزندان پرورش می دهند. قرار گرفتن فرزندان در معرض نگرش جدید والدین، شرایط کودکی منحصر به فردی را برای آنها به وجود می آورد که بر ویژگی های شخصیتی آنها تاثیر می گذارد.

فرزند اول

فرزندان اول برای مدتی پیش از تولد خواهران و برادران خود طعم کانون توجه بودن را چشیده اند. فرزندان اول معمولاً در طول زندگی، به دنبال کسب قدرت هستند و تمایل بالایی به رقابت دارند، چرا که به طور ناخودآگاه به دنبال یافتن آن توجه و برتری هستند که در دوران کودکی داشتند. فرزندان اول نسبت به خواهران و برادران کوچکتر خود در تصمیم گیری منطقی ترند. آن ها معمولاً وظیفه شناس و محافظه کار هستند.

فرزند دوم

فرزندان دوم معمولاً نسبت به آینده خوشبین هستند و همواره یک الگو به نام خواهر یا برادر بزرگتر در زندگی خود دارند. اگر خواهر و برادربزرگ تر، از طرف فرزند دوم مورد رقابت قرار بگیرند باعث می شود او تمام تلاش خود را بکند تا به فرزند اول برسد و حتی از او در جنبه‌های مختلف پیشی بگیرد؛ در اینجا اهمیت تربیت مناسب فرزند اول شناخته می شود چرا که فرزند اول با رفتار خود به عنوان الگویی برای فرزند دوم عمل می کند. در صورتی که فرزند اول، درس خوان باشد به احتمال بیشتری خواهر و برادر کوچکترش سعی می کنند درس بخوانند تا بتوانند با او رقابت کنند.

فرزند آخر

فرزند آخر برای مدت طولانی تا وقتی بزرگ شود مورد توجه خانواده قرار دارد. فرزندان آخر معمولا در رقابت با خواهر و برادران بزرگتر خود قرار ندارند و همین باعث می شود چندان تلاش نکنند و همواره تمایل داشته باشند دیگران برای آنها تصمیم بگیرند و از آنها مراقبت کنند.

طیف وسیعی از متغیرها به طور بالقوه می‌تواند بر ویژگی های شخصیتی تاثیر بگذارد که ترتیب تولد یکی از آنان است. تحقیقات در زمینه تاثیر ترتیب تولد بر ویژگی های شخصیتی همچنان ادامه دارد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان