رازداری دو فایده روانی برای شما دارد+ خبرهای خوب را ندهید

خط سلامت: رازداری منجر به احساس شادی می شود. اگر افراد بتوانند اهداف شخصی را برای مدت طولانی با کسی به اشتراک نگذارند؛ احساس رضایت بیشتری را تجربه خواهند کرد.

رازداری دو فایده روانی برای شما دارد+ خبرهای خوب را ندهید

رازداری تنها مربوط به نگهداری اسرار دیگران نیست. به گزارش خط سلامت نوعی از رازداری مربوط به این است که افراد پیش از رسیدن به اهداف، آن را با دیگران به اشتراک نگذارند. این کار منجر به احساس شادی و تقویت سلامت روان می شود.

راز داری و احساس شادی

رازداری و متعهد بودن نسبت به هدف های شخصی به این معنا است که فرد به شیوه هیجانی با هرکسی در رابطه با اهدافش صحبت نکند. چنین خودافشایی باعث می شود فرد حین تعریف کردن اهدافش، احساس شادی و لذت کند و به تدریج انگیزه اش برای رسیدن حقیقی به آن هدف کاهش یابد.

به اشتراک نگذاشتن اهداف

یک مطالعه جدید می‌گوید به اشتراک نگذاشتن اهداف با دیگران، انگیزه را افزایش داده و منجر به تجربه طولانی مدت احساسات مثبت مانند امیدوراری می شود.

 یافته های یک مطالعه منتشر شده در مجله شخصیت و روانشناسی اجتماعی، نشان داده است لازم است افراد قبل از گفتن اسرار و اهداف به شخص دیگر، آن ها را مدتی نزد خود نگه دارند.

مایکل اسلپیان، محقق ارشد، استادیار بازرگانی در دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک، گفته است: این تحقیق دیدگاهی جدید در مورد رازداری و به اشتراک نگذاشتن اهداف ارائه می دهد؛ چراکه تاکنون فقط در زمینه به اشتراک نگذاشتن  اخبار بد تحقیق شده است.

پنهان کردن خبر خوب

در یک آزمایش، به شرکت کنندگان فهرستی از 40 نوع رایج خبر خوب داده شد. این خبرهای خوب شامل: پس انداز پول، خرید هدیه برای خود یا کاهش بدهی بود. سپس شرکت کنندگان از شرکت کنندگان پرسیده شد کدام خبر خوب را مخفی نگه داشته اند.

محققان دریافتند شرکت‌کنندگانی که در مورد خبر های خوب فکر می‌کنند و آن ها را با کسی به اشتراک نمی گذارند، انرژی بیشتری دارند.

رازداری در رابطه با خبرهای خوب و بد

با بررسی انگیزه پشت رازداری، محققان دریافتند افراد به دلایل شخصی خبرهای مثبت را حفظ می کنند، نه به این دلیل که تحت فشارهای بیرونی مجبور به مخفی نگه داشتن اطلاعات باشند.

اسلپیان، استادیار دانشگاه، عقیده دارد رازداری در رابطه با خبرهای خوب  باعث می شود افراد احساس سرزندگی کنند. از سوی دیگر، خبرهای منفی و شرم آور اغلب تحت تأثیر فشارها یا ترس های خارجی با دیگران به اشتراک گذاشته نمی شوند. 

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان