زبان مشترک افسردگی و اضطراب کشف شد+ کدامیک را دارید؟

خط سلامت: افسردگی و اضطراب دو مورد از شایع ترین مشکلات سلامت روان هستند که عملکرد فرد را در ابعاد مختلف زندگی کاهش می دهند.

زبان مشترک افسردگی و اضطراب کشف شد+ کدامیک را دارید؟

افسردگی و اضطراب  دو مورد از شایع ترین بیماری های روانی هستند. مشخص شده است افرادی که از افسردگی و اضطراب رنج می برند، معمولا الگوی کلامی مشترکی دارند.

به گزارش خط سلامت مشخص شده است بسیاری از افرادی که از اضطراب رنج می برند، پس مدتی علایم افسردگی را نیز تجربه می کنند؛ همچنین افرادی که از افسردگی و اضطراب رنج می برند معمولا الگوهای کلامی مشابهی دارند.

افسردگی و اضطراب

افسردگی و اضطراب الگوهای کلامی منحصر به فردی دارند. منظور از الگوهای کلامی این است که افراد مبتلا به افسردگی و اضطراب معمولا وضعیت خود را با کلمات خاصی توصیف می کنند. مشخص شده است افرادی که از سطوح بالای اضطراب رنج می برند معمولا از طیف وسیعی از کلمات برای اشاره به احساسات استفاده می کنند. در عوض افراد مبتلا به افسردگی کلمات چندانی برای توصیف احساسات مثبت مانند شادی و امیدواری ندارند. ذهن این افراد مملو از خطای شخصی سازی است؛ به این معنا که آن ها احساس می کنند همه وقایع منفی صرفا برای آن ها اتفاق می افتد؛ بنابراین کلمه " من " زیاد از جانب آن ها شنیده می شود.

بررسی زبان اضطراب و افسردگی

اخیرا یک مطالعه در مجله آسیب شناسی روانی و علوم بالینی منتشر شده است که الگوهای کلامی دو اختلال افسردگی و اضطراب را مشخص کرده است. نمونه این پژوهش شامل 486 شرکت کننده با میانگین سنی 32 سال بود.

 167 نفر از افراد شرکت کننده با اختلال اضطراب فراگیر و یک دوره افسردگی دست و پنجه نرم می کردند و 106 نفر با اختلال اضطراب فراگیر اما بدون افسردگی بودند. در این پژوهش تعدادی از ویژگی‌های کلامی مشترک بین افسردگی و اضطراب مشخص شد. به عنوان مثال مشخص شد کلمات خواب، سر، قلب، احساس ، درد و سختی پرتکرار ترین کلمات بین افرادی بودند که از اضطراب و افسردگی رنج می برند. این الگوی کلامی نشان‌دهنده دغدغه‌های درونی آن ها بود.

 

اشتراکات کلامی بین اضطراب و افسردگی

سایر اشتراکات کلامی بین اضطراب و افسردگی عبارتند از:

استفاده کم از کلمات مربوط به کار

استفاده کم از کلمات مربوط به کار مانند: تحصیلات، استخدام و دفتر؛ نشان دهنده کمبود شغل و توجه بیشتر به مشکلات درونی نسبت به رویدادهای بیرونی مانند کار و مدرسه است.

سوالات علی زیاد

استفاده زیاد از کلماتی مانند: چرا؟؛ این امر به معنای تمرکز زیاد بر دلایل پشت احساسات یا رویدادها است.

پرسش های زیاد

افراد افسرده و مضطرب در تحقیقی که انجام شد از عبارتی مانند: چه چیزی، کجا وچه زمانی زیاد استفاده می کردند. این منعکس کننده جستجوی اطلاعات و عدم تحمل ابهام است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان