صمیمیت در رابطه اهمیت بیشتری از رابطه جنسی دارد+ چقدر صمیمیت دارید

خط سلامت: صمیمیت یکی از سه اصل مثلث عشق استرنبرگ است . با این حال خیلی از افراد معنای صمیمیت و سطوح آن رانمی دانند.

صمیمیت در رابطه اهمیت بیشتری از رابطه جنسی دارد+ چقدر صمیمیت دارید

صمیمیت احساس رضایت ، قدرت، مهربانی و شادابی را شامل می‌شود. اگرچه داشتن رابطه جنسی و عاشقانه در یک رابطه از اهمیت زیادی برخوردار است، اما در واقع آنچه که یک رابطه را در محور صمیمیت نگه می‌دارد ، صمیمیت عاطفی است.

از دست رفتن صمیمیت معمولاً خود را به صورت رها شدن عاطفی نشان می دهد. با از بین رفتن صمیمیت افراد علاقه و میل جنسی شان را از دست می‌دهند، بنابراین صمیمیت می‌تواند باعث شود که افراد به یک رقص بی پایان در رابطه خود برسند.

پیش نیاز صمیمیت

برای رسیدن به صمیمیت افراد نیاز به اعتماد و امنیت دارند یعنی باید بتوانند آنقدر آزاد باشند تا از خود رها شده و در اصل به یک خودآگاهی برسند و در این زمان یک تجربه درونی مثبت داشته باشند بنابراین می توان گفت در یک رابطه صمیمی ، احساس امنیت و اعتماد ،خود آگاهی، شجاعت، اعتماد به نفس و خودمختاری وجود دارد.

عزت نفس به فرد قدرت می دهد تا بتواند مستقیماً نیازهای خود را مطرح کرده و دچار تناقض نشود، معمولا در این زمان افراد اطلاعات مربوط به خود را به اشتراک می گذارند. این اطلاعات در خصوص مسائلی از قبیل چیز های خصوصی یا مسائل مربوط به خانواده فرد است.

بسیاری از افراد به سرعت مسائل خود را به دیگران می گویند زیرا می خواهند با آنها دوست شده و احساس نزدیکی کنند و در کنار این احساس به خوشبختی برسند. پژوهش ها نشان می دهد حتی افرادی که به صورت ۳۰ دقیقه با یکدیگر شروع به صحبت می کنند و اطلاعات خود را به اشتراک می گذارند اگر تنها چهار دقیقه به چشمان یکدیگر نگاه کنند، می توانند عاشق یکدیگر شوند.

سطح دوم صمیمیت

با این حال این عشق با صمیمیت متفاوت است و در اینجا معنای نزدیک بودن را به دنبال دارد .در سطح بعدی در روابط نزدیک افراد دچار احساسات مشترک می شوند، احساساتی که مربوط به همه مسائل خودشان است و این احساسات مربوط به زمانی است که در کنار دیگران قرار گرفته اند. در این سطح از صمیمیت افراد اقدام به برقراری رابطه جنسی می کند.

سطح سوم صمیمیت

صمیمیت واقعی نیازمند یک اعتماد و شناخت متقابل است. در سطح سوم از صمیمیت فرد بیشتر احساس باز بودن و بیان احساسات خود را پیدا می کند. در این زمان هنوز فرد فاقد برخی از عناصر صمیمیت است و ممکن است احساسات عمیق تر را بروز ندهد.

در این زمان فرد هنوز نمی تواند احساسات منفی عمیق خود را بیان کند زیرا ترس از طرد شدن دارد.

دستورالعمل های رسیدن به صمیمیت واقعی یعنی رسیدن به صداقت در لحظه و به معنای اشتراک گذاشتن مشکلات نیست ، بلکه بیان احساسات فرد در مورد خودش است که به صورت بی واسطه و قوی وجود دارد. اخبار و قضاوت‌های افراد احساسات نیستند ، ارتباط با احساسات در لحظه به صورت خود آگاه وجود دارد. بدون ترس از قضاوت و طرد شدن فرد احساس امنیت کرده و با توجه به عزت نفس خود می تواند با اصالت احساس خود را بیان کند. گفتن دوستت دارم، اگر صادقانه نباشد باعث کاهش صمیمیت خواهد شد و تفاوتی با دوستت ندارم ، نخواهد داشت.

سطوح صمیمیت

مکالمات صمیمی در سطوح مختلفی از صمیمیت قرار دارد عمیق ترین مکالمات مربوط به بیان اصلی احساسات است نه واقعیت ها . همچنین احساساتی که در زمان حال در حال روی دادن است و در مرحله آخر احترام گذاشتن به دور ماندن و جدا شدن از یکدیگر و احساساتی که در مورد آنها صحبت می شود، معرف فرد و یا فردی است که با او در ارتباط است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان