خوش بینی افراطی دروغی زرد+ این توصیه آسیب زننده است

خط سلامت: خوش بینی یکی از سرمایه های روانشناختی است که به فرد کمک می کند با دیدی مثبت با واقعیت های زندگی روبرو شود؛ در حالی که خوش بینی افراطی صرفا تصویری زیبا از آینده ارائه می دهد و باعث می شود فرد از رویارویی با حقایق اجتناب کند.

خوش بینی افراطی دروغی زرد+ این توصیه آسیب زننده است

خوش بینی افراطی باعث می شود فرد واقعیت های تلخ زندگی را نادیده بگیرد و پیوسته به دنبال شادی و لذت باشد. به گزارش خط سلامت خوش بینی افراطی در حقیقت نوعی انکار واقعیت است.

خوش بینی افراطی و مشکلات سلامت روان

خوش بینی افراطی همان چیزی است که طرفداران روانشناسی زرد به آن معتقد هستند. 

" همه اتفاقات خوب حول محور تو می گردد"، " هرچه بخواهی به تو داده می شود"، " اگر مراقب افکارت باشی و فقط مثبت فکر کنی و خوش بین باشی، همواره موفقی"؛ همه این جملات خوش بینی افراطی را تشویق می کنند و منجر به احساس سرخوشی موقت می شوند اما مشکل از جایی شروع می شود که فرد به شیوه ای وسواس گونه افکار خود را کنترل می کند و زمانی که برای لحظاتی افکار منفی دارد احساس گناه می کند.

خوش بینی افراطی و بیش فعالی

بسیاری از افراد مبتلا به بیش فعالی دچار خوش بینی افراطی هستند؛ زیرا خوش بینی افراطی به آنها کمک می کند از کنار مشکلات ناشی از کمبود تمرکز و توجه بی تفاوت عبور کنند. همین خوش بینی افراطی باعث می شود فرد مبتلا به بیش فعالی معمولا برای درمان به روانشناس بالینی مراجعه نکند.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان