این میوه خوش رنگ با حافظه را تقویت می کند

خط سلامت: زغال اخته یکی از مفید ترین میوه ها است که مصرف منظم آن به جلوگیری از بیماری های مربوط به پیری مانند: سرطان و مشکلات قلبی کمک می کند .

این میوه خوش رنگ با حافظه را تقویت می کند

زغال اخته میوه ای خوش طمع و بسیار مفید است. به گزارش خط سلامت یکی از مفید ترین میوه هایی که مصرف آن سلامت مغز و عملکرد بهتر حافظه را تا حدودی تضمین می کند، زغال اخته است.

زغال اخته؛ میوه مغز!

زغال اخته به واسطه دارا بودن آنتوسیانین که یک ماده مغذی گیاهی است به محافظت از مغز کمک می کند.

آنتوسیانین موجود در زغال اخته به واسطه خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی از مغز محافظت می کند.

زغال اخته و کاهش رادیکال های آزاد

مطالعه دانشگاه تافتس روی بیش از 40 نوع میوه و سبزیجات نشان داد زغال اخته حاوی بالاترین غلظت آنتوسیانین است که به باعث می شود این میوه توانایی بالایی در پاکسازی رادیکال های آزاد داشته باشد.

رادیکال های آزاد اجزای مولکولی بسیار واکنش پذیری هستند که فرآیندهای طبیعی بدن را با حمله به غشای سلولی و  ژن های موجود در هسته سلول تضعیف می کنند. رادیکال های آزاد یکی از دلایل اصلی سرطان و سایر بیماری های مرتبط با افزایش سن هستند.

زغال اخته و بهبود حرکت

دانشمندان دانشکده تغذیه تافتس دریافتند رژیم غذایی سرشار از زغال اخته به حفظ تعادل و هماهنگی حرکتی در دوران پیری کمک می کند.

آنها دریافتند افرادی که روزانه زغال اخته می خورند، فعالیت های حرکتی را 5 تا 6 درصد ماهرانه تر از سایر افراد به اجرا در می آورند.

زغال اخته و بهبود جریان خون

خواص ضد التهابی آنتوسیانین موجود در زغال اخته باعث می شود خون به آرامی در رگ ها جریان یابد. این مکانیسم نه تنها از  سفتی رگ ها جلوگیری می کند، بلکه انرژی لازم برای عملکردهای ذهنی را فراهم می کند و روحیه فرد را بهبود می بخشد.

زغال اخته همچنین از انقباض رگ ها در پاسخ به هورمون های استرس جلوگیری می کند. زمانی که  رگ ها در پاسخ به استرس منقبض می شوند، فشار خون افزایش می یابد و باعث ابتلا به بیماری های قلبی عروقی می شود که یکی از علت های اصلی مرگ و میر  است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان