چرا نمی توانید راحت بخوابید؟+راههای درمان

خط سلامت: اختلال خواب در بسیاری از افراد دیده شده و همچنین روند عزاداری را پیچیده می کند.

 چرا نمی توانید راحت بخوابید؟+راههای درمان

اختلال خواب افرادی را که به طور مداوم در به خواب رفتن مشکل دارند، در معرض خطر ابتلا به غم بیش از حد پس از از دست دادن عزیزان قرار می دهد.

به گزارش خط سلامت افراد مبتلا به اختلال خواب در سوگ و عزاداری دچار مشکلات بیشتری می شوند.

 اختلال خواب و سوگ 

پس از یک تحقیق جامع در خصوص سوگ و خواب محققان دریافتند کسانی که قبل از سوگ و مرگ عزیزان چالش های مداوم در به خواب رفتن داشته اند، بیشتر در معرض غم و اندوه پس از  سوگ و مرگ قرار گرفتند و موجب اختلال در عملکرد روزانه آن ها شد.

متخصصان می گویند این مسئله بین 7 تا 10 درصد افراد داغدیده مشاهده می شود.

همچنین بسیاری از افراد هنگام تجربه مرگ و سوگ اختلالات خواب را تجربه می کنند. همچنین افرادی که دچار اختلال غم و اندوه طولانی تر هستند ، معمولاً دارای اختلالات خواب مداوم تری خواهند بود. اما مسئله این است افرادی که دچار اختلالات خواب هستند با مرگ و سوگ، بیشتر به غم و اندوه مبتلا می شوند؟

چند مطالعه، که در آن گروهی از بزرگسالان میانسال و مسن را به مرور زمان دنبال و جنبه های مختلف سلامت جسمی و روانی بررسی کردند به این نتیجه رسید اختلال خواب نه تنها همراه با غم است بلکه یک عامل خطر برای ایجاد غم و اندوه پیچیده پس از سوگ و مرگ است.

خواب هم برای سلامت جسمی و هم برای سلامت روانشناختی حیاتی است ، به همین دلیل می تواند بر روند عزاداری و سوگ تأثیر بگذارد.

 خواب برای پردازش حوادث احساسی که در طول روز اتفاق می افتد مهم است.خواب همچنین به ما کمک می کند تا جسم خود را استراحت دهیم و بازیابی کنیم. غم و اندوه یک تجربه بسیار استرس زا برای بدن است. امکان استراحت و بازیابی به ما کمک می کند تا روز بعد کمی آمادگی جسمانی بیشتری برای کنار آمدن با غم و اندوه داشته باشیم.

اختلال خواب موقت

اختلال خواب موقت قبل از مرگ و سوگ یکی از عزیزان - مانند بی خوابی ناشی از استرس هنگام مراقبت از یکی از اعضای خانواده بیمار - آنقدرها نگران کننده نیستند. آنچه بیشتر باعث نگرانی می شود مسئله اختلال خواب مداوم است که به احتمال زیاد فرد را در معرض غم و اندوه پیچیده قرار می دهد.

در درمان اختلال خواب، مراقبت های بهداشتی هنگام معالجه شخص داغدیده باید با بررسی سابقه اختلالات خواب او باشد.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است .

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان