بارداری سالم با پنج تکنیک خاص+ نگرانی ها را کم کنید

خط سلامت: بارداری یکی از حساس ترین دوره های زندگی زنان است. رعایت برخی نکات به زنان باردار کمک می کند این دوره حساس را با آرامش و سلامتی سپری کنند.

بارداری سالم با پنج تکنیک خاص+ نگرانی ها را کم کنید

بارداری سبک زندگی مادران را تغییر می دهد. به گزارش خط سلامت رعایت برخی نکات ساده به زنان باردار کمک می کند، این دوره حساس را آرامش خاطر و سلامتی به پایان برسانند.

بارداری؛ دوره ای شیرین و لذت بخش

بارداری دوره ای نسبتا طولانی است. پژوهش ها حاکی از آن است که با انجام برخی کارهای ساده می توان این دوره مهم را با اطمینان خاطر پشت سر گذاشت.

کنترل وزن

بسیاری از زنان باردار معتقدند که باید در دوران بارداری وزن اضافه کنند. در حالی که هیچ الزامی برای افزایش وزن در دوران بارداری وجود ندارد، حتی برخی پژوهش ها نشان داده است کاهش وزن برای زنانی که در ابتدای بارداری اضافه وزن دارند مفید است.

درمان بیماری قبل از بارداری

مراجعه به پزشک قبل از بارداری به سلامتی زنان باردار کمک می کند. اگر فرد مبتلا به دیابت یا فشار خون باشد، باید مطمئن شود قبل از بارداری این مساله کنترل شده است. همین امر برای سایر اختلالات متابولیک مانند بیماری تیروئید نیز صادق است. 

شرکت در کلاس های آموزشی

پژوهش ها نشان داده شده است زنانی که در کلاس های آموزشی دوران بارداری شرکت می کنند، عوارض زایمان و درد کمتری را تجربه می کنند. 

مدیتیشن

یوگا، مدیتیشن یا انواع دیگر تکنیک آرامش بخش راه خوبی برای پاکسازی ذهن و تقویت بدن است. انجام تمرین های یوگا به تقویت عضلات کف لگن کمک کند و فرایند زایمان و بهبودی بعدی را آسان تر و سریع تر می کند. 

سن مناسب

بارداری در سن پایین یا سن خیلی بالا (بیش از 40 سال) سلامت نوزاد را تحت تاثیر قرار می دهد. تولد نوزادانی با وزن کمتر از 2/5 کیلو گرم، بروز ناهنجاری های کروموزومی و افزایش احتمال سقط جنین از جمله عوارض ناشی از بارداری در سن نامتعارف است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان