کاهش فرسودگی شغلی با دو راهکار + متخصصان برکلی و کالیفرنیا اعلام کردند

خط سلامت: فرسودگی شغلی به عنوان یک سندرم روانی ناشی از شغل تعریف می شود. افرادی که از شغل خود راضی نیستند و استرش شغلی فراوانی را تجربه می کنند معمولا پس از مدتی علایمی نظیر خستگی، برخورد نامناسب با ارباب رجوع و احساس بی ارزشی را تجربه می کنند.

کاهش فرسودگی شغلی با دو راهکار + متخصصان برکلی و کالیفرنیا اعلام کردند

فرسودگی شغلی به دنبال فشارهای شغلی فراوان و ناتوانی در سازگاری با استرس های شغلی اتفاق می افتد. به گزارش خط سلامت ویژگی اصلی فرسودگی شغلی خستگی هیجانی است که باعث می شود فرد تنش زیادی را تجربه کند.

فرسودگی شغلی چرا اتفاق می افتد؟

فرسودگی شغلی به دلایل مختلفی اتفاق می افتد. قرار گرفتن مداوم در معرض استرس های شدید در محل کار، ویژگی‌های نامطلوب محیط کار، شکست های سازمانی و افکار منفی و مخرب در رابطه با شغل از جمله عواملی هستند که فرد را در معرض فرسودگی شغلی قرار می دهند. 

همچنین افرادی که احساس می‌کنند کارشان بی‌معنی است و در انجام آن کار ناتوان هستند، بیشتر فرسودگی شغلی را تجربه می کنند. یکی از عبارت های معروفی که افراد مبتلا به فرسودگی شغلی برای توضیح احوال خودت از آن استفاده می کنند این است که می گویند: این شغل من را از بین می برد.

ضد فرسودگی شغلی

به گفته دکتر کریستینا ماسلاخ- Christina Maslach-، استاد برجسته روانشناسی دانشگاه کالیفرنیا برکلی ومحقق فرسودگی شغلی، حالت متضاد با فرسودگی شغلی، درگیری است. 

محققانی که روندهای محل کار را مطالعه می کنند، از "درگیر شدن" به عنوان حالتی ایده آل یاد می کنند و آن را با کناره گیری جسمی یا روانی از کار مقایسه می کنند. درگیر بودن به معنای مشتاق بودن، متعهد بودن به کار و محل کار است.

چه باید کرد؟

کسب مهارت، پذیرش چالش های شغلی و درس گرفتن از تجارب قبلی به پیشگیری از فرسودگی شغلی کمک می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان