فرمول علمی برخورد با کودکان غمگین

خط سلامت: غم، به عنوان یک هیجان منفی شناخته می شود. انسان ها در سنین مختلف احساس غم را تجربه می کنند

فرمول علمی برخورد با کودکان غمگین

احساس غمگینی در کودکان، در اغلب موارد باعث می شود والدین واکنش های احساسی نشان دهند؛ مثلا بعضی والدین با ناامیدی و بعضی دیگر با حمایت بیش از حد واکنش نشان می دهند.

به گزارش خط سلامت محققان چند راه برای برخورد مناسب والدین با احساس غمگینی کودکان معرفی کرده اند؛ برخی از این راه ها عبارت است از:

همدلی

در برخورد با احساس غمگینی کودکان، بهتر است با آن ها همدلی کرده و به آن ها گفته شود: من هم بخاطر ناراحتی تو، ناراحت هستم ولی حالا بیا ببینیم چه کاری می توانیم انجام دهیم؟ من چه کاری می توانم برای تو انجام دهم؟ این پاسخ به کودک این نکته را می رساند که احساسات او جدی گرفته شده اند.

شنونده خوبی بودن

 راه دیگر برای برخورد با احساس غمگینی کودکان، شنونده خوبی بودن است. به کودک گفته شود: اگر نیاز به صحبت کردن یا هر چیز دیگر دارید؛ من اینجا هستم. با پیشنهاد حمایت از این طریق، نقش خود را به عنوان یک شنونده و حلال مشکل حمایت کننده تقویت می کنید. با این کار کودکان به تدریج، مهارت‌های خودتنظیمی و حل مسئله را یاد می‌گیرند.

حامی باشید

راه سوم برای برخورد با احساس غمگینی کودک این است که به او گفته شود: اشکال ندارد گاهی اوقات احساس غمگینی داشته باشی، دوست داری در مورد آن حرف بزنیم؟ با این پاسخ حمایت عاطفی تامین می شود.

سعی شود در ارتباط با کودک ، یک فضای ارتباطی امن ایجاد گردد؛ به گونه ای که او مطمئن شود، می‌تواند در مورد مسائل خود، بدون ترس از قضاوت یا تنبیه صحبت کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است .

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان