روانشناسی زرد با دو استراتژی جذاب می آید+ این دو علامت را بشناسید

خط سلامت:روان شناسی زرد به مجموعه ای از مفاهیم غیر علمی و بی اساس در حوزه مشاوره و آموزه های روانشناختی گفته می شود.

روانشناسی زرد با دو استراتژی جذاب می آید+ این دو علامت را بشناسید

روانشناسی زرد به نظر برخی افراد منجر به بهبود کیفیت زندگی و کاهش دردهای روانی می شود.

به گزارش خط سلامت شواهد علمی مستحکمی که اثرات مثبت روان شناسی زرد را اثبات کند وجود ندارد درحالی که مطالعات بارها نشان داده است تغییرات مثبت ناشی از اصول روان شناسی زرد موقتی هستند و تنها تسکین فوری به بار می آورند.

روانشناسی زرد چه می گوید؟

روانشناسی زرد خوش بینی و سرکوب احساسات منفی را تشویق می کند. یک صحنه سخنرانی با نور پردازی عالی، یک میکروفن تنظیم شده برای تولید بالاترین صدا و یک فردی که در تمام مدت سخنرانی حاضرین را به تلاش مداوم، مثبت اندیشی و برنامه ریزی لحظه به لحظه دعوت می کند ترکیب تشکیل دهنده اکثر سخنرانی های متمرکز بر روانشناسی زرد است.

موفقیت بدون حد و مرز

روانشناسی زرد ادعا می کند صرف نظر از همه تعیین کننده های بیرونی، تلاش همیشه تضمین کننده موفقیت است؛ در حالی که دنیای واقعی چیزی فراتر از این شعارهای دلگرم کننده است. اگرچه تلاش کردن در تمام مکاتب علمی روانشناسی یکی از عوامل موثر بر رسیدن به هدف است ولی نمی تواند به تنهایی موفقیت را رقم بزند. 

سرکوب احساسات

نگاه دقیق به مفاهیم برخاسته از روانشناسی زرد بیانگر آن است که فکر کردن مساوی عمل کردن است. هرکس مثبت فکر کند اتفاقات خوشایند را تجربه می کند و شوربخت کسی است که برای لحظه ای افکار منفی به ذهنش خطور کند. نتیجه چنینی سازوکاری تلاش مداوم فرد برای سرکوب احساسات منفی مانند: غم، نگرانی و خشم است. علم مدت هاست اثبات کرده است سرکوب احساسات منجر به از بین رفتن آن ها نمی شود بلکه احساسات سرکوب شده در اولین فرصت با شدت بیشتری ظاهر می شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان