افراد منطقی 3 ویژگی دارند+ کدامیک را دارید؟

خط سلامت: افراد منطقی در تصمیم گیری های خود تفکر و واقع بینی را در اولویت قرار می دهند. برای برخی افراد رابطه با افراد منطقی دشوار است. در این مطلب به معرفی برخی تکنیک هایی می پردازیم که برقرار ی رابطه با افراد منطقی را تسهیل می کند.

افراد منطقی 3 ویژگی دارند+ کدامیک را دارید؟

افراد منطقی دارای ویژگی های رفتاری خاص و شخصیتی تحلیل گر هستند. به گزارش خط سلامت اگرچه برقراری رابطه با افراد منطقی دشوار به نظر می رسد، ولی انجام برخی تکنیک های ساده باعث می شود دوستی با افراد منطقی آسان تر شود.

افراد منطقی چه ویژگی هایی دارند؟

افراد منطقی بیش تر اوقات غرق افکار خود هستند. این افراد معمولا مشغول ساختن ایده‌ هایی در ذهن خود هستند و همین امر باعث می شود آن ها به طرف مقابل گفتگوی خود توجه کامل نداشته باشند.

برقراری ارتباط با افراد منطقی

چند راه که برقراری ارتباط با افراد منطقی را تسهیل می کند، عبارت است از:

باز کردن سر صحبت 

افراد منطقی کمتر در گفتگوها هیجانی می شوند و کمتر احتمال دارد آغاز کننده یک مکالمه طولانی مدت و صمیمی باشند.

برای جلب توجه افراد منطقی، نباید بحث را با صحبت ‌های معمولی و روتین زندگی آغاز کرد. این صحبت های معمولی و بعضا کلیشه افراد منطقی را برای ادامه گفتگو تحریک نمی کند. افراد منطقی معمولا نگاهی عمیق به مسائل دارند و رویدادهای سطحی آن ها را خوشحال نمی کند (یک رستوران خوب  آن ها را چندان تحت تاثیر قرار نمی دهد). برای برقراری رابطه با افراد منطقی، پرسیدن سوالاتی که با چرا و چگونه آغاز می شود مناسب است چراکه چنین پرسش هایی ذهن آن ها را به چالش می کشد و گفتگو را گرم می کند.

داشتن نگاهی عمیق 

یک راه برای برقراری رابطه با افراد منطقی این است که از آن ها خواسته شود در مورد مسائل علمی و دیدگاه های خود صحبت کنند.

دادن یک معمای کوچک به افراد منطقی تا روی آن کار کنند و سپس آرام و مؤدبانه راه حل و تفکر این افراد را به چالش کشیدن، برقراری رابطه را تسهیل می کند. در حالی که انواع شخصیت های تحلیل گر خیلی علاقه ندارند ایده هایشان توسط دیگران به چالش کشیده شود اما غالبا در دفاع از نظرات خود احساس غرور می کنند. همچنین افراد منطقی و تحلیل گر از توضیح دادن مسائل لذت می برند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان