تنتور خواب آخرین و موثرترین نسخه برای افرادی که پلک بر هم نمی گذارند

خط سلامت: خواب خوب از عوامل مهم در روحیه فرد است. نداشتن خواب کافی و مناسب مشکلات جسمی و روانی متعددی برای افراد ایجاد می کند.

تنتور خواب آخرین و موثرترین نسخه برای افرادی که پلک بر هم نمی گذارند

تنتور خواب یکی از عوامل تاثیر گذار بر داشتن خواب خوب است.

به گزارش خط سلامت مصرف برخی از مواد خوراکی کیفیت خواب را بهبود می بخشد.

تنتور خواب

این دستور العمل تنتور خواب طبیعی با برخی از گیاهان ساخته شده است. به طور طبیعی آرامش بخش و برای خواب بهتر شبانه عالی است. 

تنتور خواب فقط برای کودکان کار نمی کند. بزرگسالانی که با شب های بی خوابی و احساسات مضطرب دست و پنجه نرم می کنند از تنتور خواب استفاده می کنند.

چیزهایی مانند بالا نگه داشتن سطح منیزیم و دریافت نور کافی خورشید در طول روز کلیدی برای استراحت خوب شبانه هستند.

تنتور به سادگی مزایای سلامتی گیاهان را به شکل مایع غلیظ استخراج می کند. اگر تا به حال "چای زمان خواب" را امتحان کرده اید و احساس آرامش بیشتری کرده اید و خواب بهتری داشته اید، تنتور از آن بهتر عمل می کند. تنتورها برای استخراج و حفظ اجزای مفید گیاه به الکل متکی هستند.

گیاهان زمان خواب

هر گیاه موجود در این ترکیب نقش منحصر به فردی دارد. 

بومادران به افزایش گردش خون در بدن کمک می کند و میل به خون دارد. هنگامی که گردش خون به طور مطلوب کار می کند، بدن بهتر تغذیه مورد نیاز خود را به مناطق مختلف می رساند.

گیاه گربه ای یک اعصاب و آرام بخش است که به آرامش کمک می کند. ماده موثره گیاه گربه ای شبیه به آرام بخش های موجود در ریشه سنبل الطیب است. این ماده در قرون وسطی به عنوان یک تونیک تقویت کننده استفاده می شد.

بابونه یک اعصاب ملایم و در عین حال قدرتمند است که تسکین دهنده و آرام بخش است. برای بی قراری، بدخلقی و احساسات مضطرب مفید است.

جو به بازیابی سیستم عصبی، به ویژه در مواقع استرس، برای بازسازی انرژی و استقامت کمک می کند. آنها به ایجاد انعطاف‌پذیری و ایجاد استراحت کمک می‌کنند، که به نوبه خود میل جنسی را تقویت می کند. این گیاه آرامش بخش احساسات مضطرب و بی خوابی را برطرف می کند و افزودنی عالی برای تنتور خواب است.

 از جو دوسر برای کاهش تعریق شبانه، گرگرفتگی و نوسانات خلقی در دوران یائسگی (که خواب را مختل می کند) استفاده می شود. 

هم ساقه و هم رویه جو دو سر سرشار از مواد معدنی و مواد مغذی از جمله:

سیلیس

منیزیم

فسفر

کروم

اهن

کلسیم

آلکالوئیدها

ویتامین های A، B، C، E و K

نعناع سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌ ها، افزودنی خوشمزه به غذاها مانند موکای نعناع فلفلی سالم است. نعناع به تحریک هضم، بهبود گردش خون و تقویت و پاکسازی کبد کمک می کند، هم باعث آرامش و هم تحریک سیستم عصبی برای کمک به تنش و احساسات اضطرابی می شود. 

ایمنی تنتور خواب و موارد منع مصرف

گیاهان تا حد زیادی گزینه های بی خطری هستند، اما هر گیاهی برای هر فردی کار نمی کند. اطلاعات زیر از آکادمی گیاهی، گیاه شناس ثبت شده دیوید هافمن و گیاه شناس و دکتر آویوا روم، MD که در دانشگاه ییل آموزش دیده است، آمده است.

بومادران – بومادران در دوران بارداری بی خطر نیست و ایمنی آن در دوران شیردهی ناشناخته است.

گربه ای – این گیاه برای قاعدگی استفاده می شود. دوزهای زیاد در دوران بارداری توصیه نمی شود.

جو دو سر - هم ساقه و هم رویه جو دو سر  مقادیر کمی گلوتن به دلیل آلودگی متقاطع دارند. خود جو دوسر گلوتن ندارد، اما آن را در کارخانه‌ای فرآوری می کنند. 

نعناع فلفلی – مقادیر زیاد آن ریفلاکس اسیدی موجود را تحریک می کند یا شیر مادر را کاهش می دهد. مقدار استفاده شده در این دستور غذا نباید آن اثرات را داشته باشد مگر اینکه کسی واقعاً حساس باشد.

بابونه – برای افرادی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند توصیه نمی شود. در مورد کسانی که از داروهای هورمونی ضد بارداری، داروهای آرام بخش و داروهایی که از کبد عبور می کنند استفاده می کنند، باید احتیاط کرد. بابونه برای کسانی که به گیاهان خانواده Asteraceae حساسیت دارند، واکنش های آلرژیک ایجاد می کند.

اصلاحات ایمنی تنتور خواب

مادران باید از بومادران و ماهی گربه ای خودداری کنند. به طور کلی، توصیه می شود در سه ماهه اول از مصرف دارویی گیاهان خودداری کنند.

مادران شیرده بهتر است از بومادران و نعناع صرف نظر کنند، اگرچه این کاملا ضروری نیست. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان