پدران خوب این سه کار را انجام می دهند

خط سلامت: رابطه محبت آمیز پدر با جنین تاثیر مثبتی بر رشد جنین دارد.

پدران خوب این سه کار را انجام می دهند

رابطه پدر با جنین موضوعی قابل توجه است که برخی از مردان به آن بی توجه هستند.

به گزارش خط سلامت آگاهی از تاثیرات مثبت رابطه پدر با جنین، پدران را برای برقراری چنین ارتباطی تشویق می کند.

رابطه پدر با جنین چرا مهم است؟

رابطه پدر با جنین، مرد را آماده پذیرش نقش جدیدش یعنی پدر شدن می کند. چنین ارتباطی منجر به کاهش اضطراب، تسهیل بارداری و بطورکلی افزایش سلامت روان مادر می شود.

صحبت کردن با جنین

بسیاری از پدرها در بارداری همسرشان تا لحظه تولد فرزندشان به راستی احساس پدر بودن نمی کنند اما برای آغاز رابطه پدر با جنین، قبل از تولد، راه هایی هست. در هفته سی ام بارداری بهترین فرصت برای آغاز ارتباط راستین شما و جنین فراهم می شود. در این زمان فرزندتان می تواند صدای پدر و مادرش را از دیگران تشخیص دهد. بهتر است بر خجالت خود فائق آیید و با جنین درون شکم مادر حرف بزنید و حتی آواز بخوانید.

هر بار که به همسر خود سلام می کنید به فرزندتان هم سلام کنید و حتی دست نوازشی بر شکم همسرتان بکشید. نیازی به فریاد کشیدن نیست بلکه باید صدای تان را نرم و آرام نگه دارید، نگران نباشید، صدای شما به جنین می رسد. با گذشت زمان فرزندتان به صدای شما عادت می کند و این توانایی را می یابد که صدای تان را وقتی به دنیا آمد تشخیص دهد.

چه چیزهایی به جنین گفته شود؟

برای آغاز رابطه پدر با جنین زمزمه ای از ترانه های کودکانه کافی است. برای برقراری رابطه با جنین نیازی به زیاده روی نیست. روزی پانزده دقیقه وقت گذاشتن برای جنین کافی است، چراکه جنین بیش از هر چیز به استراحت نیاز دارد.

چگونه جنین را صدا کنیم؟

برای اینکه رابطه پدر با جنین تحکیم شود برخی پدر و مادرها روی فرزندشان در حالی که هنوز در رحم مادر است نامی می گذارند. البته این نام، نام واقعی کودک نیست بلکه فقط نام مستعاری است که به کمک آن کودک بیشتر به یک شخص واقعی نزدیک می شود تا این که صرفا «جنین» باقی بماند. پدر و مادر پس از تولد هم هر از گاهی می توانند فرزند خود را بدین نام صدا کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان