پرخری در چه مواقعی بیشتر می شود ؟

خط سلامت: پرخوری یکی از بیماری های بسیار شایع است. این افراد اغلب به علت ابتلا به اضافه وزن دچار مشکلات جسمی و روانی دیگری می شوند. درمان بیماری پرخوری غیر ممکن نیست و راه های زیادی دارد.

 پرخری در چه مواقعی بیشتر می شود ؟

اختلال پرخوری توسط محققان زیادی مورد آزمایش قرار گرفته است و به نتایج جالبی دست یافته اند.

به گزارش خط سلامت افراد مبتلا به مشکل پرخوری به طور مرتب نسبت به اکثر افراد غذای بیشتری می خورند . آنها اغلب به سرعت غذا می خورند، زمانی که استرس دارند یا ناراحت هستند (به جای زمانی که گرسنه هستند) غذا می خورند و احساس می کنند که نمی توانند دست از غذا خوردن بکشند، حتی زمانی که به طور ناراحت کننده ای سیر هستند. آنها همچنین حداقل یک بار در هفته برای چند ماه پرخوری می کنند.

اختلال پرخوری

رویه مغزی و فشارهای الکتریکی میل پرخوری را در 2 موضوع مهار می کند

یک گزارش جدید نشان می‌دهد یک جراحی مغزی تجربی و زاپ‌های الکتریکی کوچک به دو بیمار در مبارزه با اختلال پرخوری کمک کرده است.

مجله Nature Medicine گزارش داد که هر دو زن کالیفرنیایی مبتلا به این اختلال تشخیص داده شدند و پس از اینکه درمان‌های دیگر برای آنها مؤثر نبود، تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

این اولین باری است که پزشکان در حال آزمایش تحریک عمیق مغز برای مهار پرخوری هستند.

این کار به این صورت است: جراحان دستگاه کوچکی را در زیر پوست سر کاشت می‌کنند که تشخیص می دهد چه زمانی افراد هوس پرخوری می‌ کنند. این به بخشی از مغز متصل است که در تجربه رضایت و پاداش نقش دارد. این دستگاه یک تکان الکتریکی کوچک به مغز می دهد که ولع غذا را کاهش می دهد.

رابین بالدوین، 58 ساله، از سیتروس هایتس، کالیفرنیا، به ان بی سی نیوز گفت: "من کاملاً از هوس هایم آگاه هستم . " "بعضی وقت ها می توانم بایستم، نفسی بکشم و بگویم "نه."

دکتر کای میلر، استادیار جراحی مغز و اعصاب در کلینیک مایو در روچستر، مینه‌سوتا، این روش را «بسیار شگفت‌انگیز» خواند. او در تحقیق شرکت نداشت.

میلر گفت: «این جراحی مغز است و خطرات خاص خود را دارد. اما این بیماران با گذشت زمان بهبود یافتند و دوره های پرخوری کمتری داشتند.»

پرخوری بیش از بی اشتهایی و پرخوری عصبی، اختلال غذایی شماره 1 کشور است. کیسی هالپرن، نویسنده ارشد این مطالعه، گفت که از دست دادن کنترل ناشی از سیگنال های اشتباه در مغز است.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان