رژیم غذایی فینگولد برای چه بیمارانی مورد استفاده است؟

خط سلامت: اختلال بیش فعالی یکی از اختلالات شناخته شده کودکان است. این اختلال اغلب با دارو درمانی و رفتار درمانی زیر نظر روانشناس بهبود می یابد. اما راه های دیگری برای کمک به بهبود بیماری بیش فعالی وجود دارد.

رژیم غذایی فینگولد برای چه بیمارانی مورد استفاده است؟

اختلال بیش فعالی راه های درمانی متفاوتی دارد که برخی از آنها در این مطلب بررسی شده است.

به گزارش خط سلامت این راه های درمانی بر کنترل بیماری بیش فعالی تاثیرات زیادی دارد.

رژیم در اختلال بیش فعالی

هیچ مدرکی وجود ندارد که قند باعث اختلال بیش فعالی شود.

تحقیقات نشان می دهد قند و کربوهیدرات های تصفیه شده بر سطح فعالیت کودک تأثیر می گذارند. وقتی قند خون بالا می رود، کودک بسیار فعال تر می شود. انفجار انرژی ناشی از هجوم آدرنالین ناشی از افزایش قند خون است.

متخصصان تغذیه می گویند فیبر بیشتری به رژیم غذایی کودک اضافه شود تا سطح قند خون را یکنواخت نگه دارد. غذاهای پر فیبر شامل انواع توت ها و سایر میوه ها، غلات کامل و بلغور جو دوسر است.

رژیم غذایی فینگولد

سال‌ها پیش، بن فینگولد، پزشک متخصص آلرژی، یک رژیم غذایی حذف محبوب را ایجاد کرد که برای درمان بیش فعالی طراحی شده بود. با رژیم های حذف برای اختلال بیش فعالی، غذاهای خاصی را از رژیم غذایی کودک حذف می کند تا ببیند آیا آنها بر رفتار کودک تأثیر می گذارند یا خیر.

رژیم Feingold رنگ های مصنوعی، طعم دهنده ها و مواد نگهدارنده را برای کاهش بیش فعالی حذف می کند. در حالی که اکثر مطالعات علمی نظریه Feingold را رد کرده اند، برخی از والدینی که آن را امتحان کرده اند می گویند متوجه بهبود رفتار کودک شده اند.

اما برخی از کارشناسان فکر نمی کنند این تغییر در آنچه کودکان می خورند است که تفاوت ایجاد می کند. یک نظریه رایج این است که رفتار کودک بهبود می‌یابد زیرا والدین با کودک خود هنگام رژیم غذایی خاص رفتار متفاوتی دارند.

بهتر است قبل از هر گونه درمان اختلال بیش فعالی با پزشک کودک صحبت کنید. آنها به والدین کمک می کنند تا یک برنامه غذایی سالم برای کودک تهیه کنند. مهم است در نظر داشته باشید وقتی کودک دور از خانه است، مانند مدرسه، جشن تولد، اردوی تابستانی یا خانه دوست، چه چیزی می خورد. در نظر بگیرید کل خانواده، از جمله خواهر و برادر، از محدودیت‌های یکسانی پیروی کنند.

مکمل های طبیعی اختلال بیش فعالی

تحقیقات نشان داده است کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی سطح اسیدهای چرب امگا 3 در خون شان کمتر از کودکان معمولی است. برخی از پزشکان مصرف مکمل های امگا 3 را توصیه می کنند. در یک مطالعه، کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی که امگا 3 دریافت کردند، در مقایسه با کودکانی که دارونما مصرف کردند، بهبود اندکی در شدت علائم خود نشان دادند.

دستگاه های اختلال بیش فعالی

FDA مجوز بازاریابی یک دستگاه درمانی دیجیتال مبتنی بر بازی را برای بهبود عملکرد توجه در کودکان 8 تا 12 ساله مبتلا به اختلال بیش فعالی صادر کرده است. EndeavorRx یک برنامه مبتنی بر بازی است که محرک های حسی و چالش های حرکتی را برای کمک به آموزش مغز و کاهش علائم اختلال بیش فعالی ایجاد می کند.

مداخلات رفتاری برای اختلال بیش فعالی

تحقیقات نشان داده است کودکان در سنین پیش دبستانی از برنامه های رفتاری بهره مند می شوند. برنامه هایی که والدین را درگیر می کند بهترین موفقیت را دارند.

برای والدین، این به معنای ایجاد اهداف کوچک و قابل کنترل برای کودک است، مانند نشستن به مدت 10 دقیقه پشت میز شام و سپس دادن جایزه. برای معلم مفید است که روزانه یک «کارت گزارش» به خانه بفرستد و به والدین اجازه دهد بدانند آیا کودک در آن روز به اهداف رفتاری خود در مدرسه رسیده است یا خیر.

خواب و اختلال بیش فعالی

 تحقیقات نشان می دهد فقط نیم ساعت خواب اضافی به رفع بی قراری و تکانشگری کمک می کند.

یکی از رایج ترین مشکلات خواب برای کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی این است که آنها نمی توانند آرام بگیرند و به خواب بروند. سپس خستگی آنها در روز بعد علائم آنها را بدتر می کند. در حالی که برخی از پزشکان داروهای خواب آور مانند ملاتونین را توصیه می کنند، والدین باید با تمرین عادات خواب خوب شروع کنند.

به این معنی است که هیچ نوع صفحه نمایش قبل از خواب وجود ندارد. کامپیوتر، تلویزیون، تلفن و بازی های ویدئویی را از اتاق خواب بیرون بیاورند تا حواس کودک پرت نشود و وسوسه نشود.

ورزش و اختلال بیش فعالی

ورزش فقط برای بدن مفید نیست. برای ذهن خوب است فعالیت متوسط ​​تا شدید باعث می شود مغز مواد شیمیایی بیشتری به نام انتقال دهنده های عصبی ترشح کند که هوشیاری و تمرکز را افزایش می دهد.

به نظر می‌رسد فعالیت‌ هایی که بر مغز و بدن کار می‌ کنند، مانند هنرهای رزمی، ژیمناستیک، باله یا اسکیت روی یخ، برای بچه‌هایی که اختلال بیش فعالی دارند، مفیدتر از تمرینات هوازی ساده مانند دویدن هستند. و ورزش در فضای باز بیشتر از انواع داخل خانه تأثیر دارد.

والدین باید مطمئن شوند کودک فرصت های زیادی برای دویدن و بازی (در زمان های مناسب) دارد. برخی از مطالعات اخیر نشان داده اند پس از حدود 30 دقیقه ورزش، کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی تمرکز می کنند و افکار خود را بهتر سازماندهی می کنند.

یوگا و مدیتیشن و اختلال بیش فعالی

تحقیقات نشان می دهد تمرکز حواس به تغییرات مغزی مفید منجر می شود. در کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلال بیش فعالی، استرس را کاهش داده و توجه را بهبود می بخشد.

یوگا علائم اختلال بیش فعالی را کاهش می دهد. بر مدیتیشن و تنفس و وضعیت بدن تمرکز دارد. به طور کلی بی خطر است.

مراجعه به کایروپراکتیک و اختلال بیش فعالی

برخی از پزشکان کایروپراکتیک معتقدند طب کایروپراکتیک اختلال بیش فعالی را درمان می کند. اما هیچ تحقیقی برای اینکه ببینیم آیا کار می کند یا نه، انجام نشده است. بسیاری از پزشکان اختلال بیش فعالی از آن حمایت نمی کنند.

نوروفیدبک و اختلال بیش فعالی

نوروفیدبک به فرد مبتلا به اختلال بیش فعالی می آموزد چگونه امواج مغزی را برای تمرکز بهتر تغییر دهد. دانشمندان اینها را برای جستجوی الگوها مطالعه می کنند. مغز چهار موج دارد: آلفا (متوسط)، بتا (سریع)، تتا (آهسته) و دلتا (خواب عمیق).

نوروفیدبک بر اساس یافته هایی است که افراد مبتلا به اختلال بیش فعالی امواج تتا بیشتری نسبت به سایر افراد دارند. آنها امواج بتا کمتری دارند. حامیان بر این باورند که آموزش مغز برای افزایش امواج بتا سریع و کاهش امواج آهسته تتا علائم اختلال بیش فعالی را کاهش می دهد.

برای آموزش آنها، یک متخصص پزشکی امواج مغزی فرد مبتلا به اختلال بیش فعالی را تماشا می کند. وقتی امواج مغزی آنها به فرکانس مناسب رسید، متخصص بهداشت به آنها اطلاع می دهد. از طریق آموزش و تمرین، آنها در نهایت یاد می گیرند چگونه امواج مغزی خود را تغییر دهند.

آموزش حافظه کاری (Cogmed) و اختلال بیش فعالی

بسیاری از افراد مبتلا به اختلال بیش فعالی با حافظه کاری مشکل دارند. این به خاطر سپردن اطلاعات و انجام کارها با آن در مدت زمان کوتاه است.

به نظر می رسد استفاده از برنامه های کامپیوتری برای انجام  تمرینات مغزی به افراد کمک می کند تا توانایی خود را برای تمرکز، کنترل رفتارهای تکانشی و بهبود مهارت های حل مسئله بهبود بخشند. به نظر می رسد چندین مطالعه به برخی از برنامه ها اشاره می کنند که در کوتاه مدت تفاوت ایجاد می کنند. اما مطالعات دیگر نشان می دهد فقط مهارت های حافظه بصری را می توان بهبود بخشید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان