افسردگی پس از زایمان اندوهی در برابر شادی+ این اندوه را بشناسید

خط سلامت: افسردگی پس از زایمان، یکی از انواع فرعی افسردگی است که برخی زنان در طول بارداری یا پس از زایمان آن را تجربه می کنند.

 افسردگی پس از زایمان اندوهی در برابر شادی+ این اندوه را بشناسید

افسردگی پس از زایمان باعث می شود مادر پس از تولد نوزاد، غم، شرم و اضطراب فراوانی را تجربه کند. به گزارش خط سلامت برخی از انوع شدید افسردگی پس از زایمان با توهم های شنیداری همراه است.

اندوه والد شدن یا افسردگی بعد از زایمان؟

زنانی که به تازگی صاحب فرزند شده‌اند، انتظار دارند مادر بودن منجر به افزایش شادی و امیدواری آن ها شود، اما اوضاع همیشه به این خوبی پیش نمی رود.

افسردگی پس از زایمان، مشکلی است که تعداد زیادی از زنانی که به تازگی صاحب فرزند شده اند، آن را تجربه می کنند.  افسردگی، اضطراب و نوسانات خلقی در زنانی که به تازگی مادر شده اند، رایج است.

سندرم اندوه والد شدن

اکثر زنان بلافاصله پس از تولد فرزندشان، به دلیل تغییر ناگهانی در میزان ترشح هورمون‌ها، استرس، تنهایی، محرومیت از خواب و خستگی را تجربه می کنند.

عموماً این احساسات منفی، طی دو روز اول پس از زایمان شروع می‌شود و پس از حدود یک هفته به اوج می‌رسد و هفته دوم پس از زایمان فروکش می‌کند.

علایم افسردگی پس از زایمان

افسردگی بعد از زایمان و احساس غم مربوط به سندرم اندوه والد شدن، ویژگی های مشترک زیادی دارند مثل نوسانات خلقی، گریه، ناراحتی، بی‌خوابی و بی‌قراری.

تفاوت این است که در افسردگی پس از زایمان، نشانه ها شدیدترند و افکار خودکشی، احساس گناه یا ناتوانی در مراقبت از نوزاد، برای مدت زمان طولانی ادامه می یابد. اینها همگی پرچم‌های قرمزی برای افسردگی بعد از زایمان هستند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

 تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان