راز روانی حسادت عاشقانه + این دو علامت را جدی بگیرید

خط سلامت: حسادت عاشقانه با بی اعتمادی و شک نسبت به شریک زندگی همراه است. مشخص شده است این نوع حسادت عاملی مهم در تخریب رابطه زوجی است.

راز روانی حسادت عاشقانه + این دو علامت را جدی بگیرید

حسادت عاشقانه با سطح بالایی از  نسبت به شریک عاطفی همراه است.به گزارش خط سلامت پژوهش ها نشان داده است گاهی اوقات احساس حسادت در رابطه عاطفی، آنقدر شدت پیدا می کند که عملا فرد افکاری غیر واقعی و هذیانی را تجربه می کند.

حسادت عاشقانه و عواقب آن

حسادت عاشقانه عاملی مهم در بهم خوردن رابطه عاطفی محسوب می شود. حسادت عاشقانه خود را در قالب ترس از دست دادن شریک عاطفی و شک افراطی نسبت او نشان می دهد. این نوع حسادت منجر می شود شریک احساسی حسود، با این نگرانی دست و چنجه نرم کند که طرف مقابلش به او خیانت می کند؛ بنابراین چنین فردی همواره سطحی از خشم را نسبت به شریک عاطفی خود تجربه می کند.

حسادت عاشقانه و بی اعتمادی

افرادی که دچار حسادت عاشقانه هستند معمولا شواهدی خیالی و فاقد اعتبار در جهت خیانتکار بودن همسر خود ارائه می دهند؛ می توان گفت این افراد واقعیت را تحریف می کنند و نمی توانند از فکر کردن در مورد رابطه شریک عاطفی خود با شخص دیگری دست بردارند. 

کاهش حسادت عاشقانه

برای کاهش حسادت عاشقانه و تجربه زندگی همراه با آرامش و اعتماد نسبت به همسر، در درجه اول مراجعه به روانشناس بالینی ضرورت دارد. همچنین برای کاهش حسادت عاشقانه می توان برخی کارهای ساده که در ادامه ذکر می کنیم، انجام داد.

یادداشت کردن

برای کاهش حسادت عاشقانه، یادداشت کردن شواهد وفاداری شریک عاطفی روش مفیدی است. یادداشت کردن در حقیقت، سرعت افکار وسواسی پشت پرده حسادت عاشقانه را کاهش می دهد.

همدلی 

همدلی، حسادت عاشقانه را کاهش می دهد. همدلی باعث قدردانی و ارتباط بهتر می شود. اعتماد در نهایت پس از یک دوره طولانی، همدلی با احساسات شریک عاطفی ایجاد می شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان