حسادت با این بیماری روانی رابطه دارد+ حسودها بخوانند

خط سلامت: حسادت زمانی برانگیخته می شود که فردی احساس کند دیگری نسبت به او برتری خاصی دارد. بنابراین می توان گفت تفکر پشت پرده احساس حسادت، باور به برتری یک فرد خاص است.

حسادت با این بیماری روانی رابطه دارد+ حسودها بخوانند

حسادت یک احساس منفی است که منجر به احساس خشم، غبطه خوردن و بروز رفتارهایی مانند کنترل گری می شود.

چه چیزی منجر به حسادت می شود؟

حسادت زمانی که یک فرد احساس می کند دیگری نسبت به او، در زمینه های مختلف شغلی، تحصیلی و عاطفی، برتری دارد، برانگیخته می شود.

به گزارش خط سلامت نکته جالب در رابطه با احساس حسادت این است که هر فرد متناسب با آنچه آن چه برایش ارزشمند است؛ نسبت به دیگری احساس حسادت می کند. برای یک نفر مدرک تحصیلی طرف مقابل و برای فرد دیگر ممکن است مدل اتومبیل طرف مقابل منبع حسادت باشد.

وسواس و حسادت

حسادت در یک فرد گاهی رنگ و بوی وسواسی دارد یعنی یک فرد دائما به شیوه ای وسواسی داشته های دیگران را رصد می کند، آن ها را با نداشته های خود مقایسه می کند و نهایتا با تمرکز صرف بر کمبودهایش، احساس حسادت و به دنبال آن خشم را تجربه می کند.

به چالش کشیدن وسواس ها

حسادت های وسواس گونه که به دنبال مقایسه می آیند را چگونه باید مدیریت کرد؟ اگر فردی احساس می کند هر چیز کوچکی احساس حسادتش را بر می انگیزد؛ در درجه اول لازم است افکار ایجاد کننده احساس حسادت را شناسایی کند و با توجه به شواهد و واقعیت های موجود، آن ها را زیر سوال ببرد. پژوهش ها نشان داده است فکرهای وسواسی تکرار شونده، معمولا زمینه ساز اختلالاتی مانند پارانوئید هستند. 

 وسواس فکری پشت پرده حسادت

برای شناسایی افکار حسادت برانگیز، به چالش کشیدن آن ها و کاهش فراوانی آن ها، مراجعه به یک روانشناس بالینی که در زمینه مطالعه رفتار و فرایندهای ذهنی انسان متخصص است؛ ضروری است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان