چهار تکنیک برای دلربایی از عشق تان

خط سلامت: رابطه خوب با همسر، یکی از عوامل اصلی است که تداوم زندگی مشترک را پیش بینی می کند. وقتی زن و شوهر ارتباط خوبی بایکدیگر ندارند، نمی توانند بهم نزدیک شوند و این گسستگی و استرس، احتمال جدایی را افزایش می دهد.

چهار تکنیک برای دلربایی از عشق تان

رابطه خوب با همسر، باعث می شود زن و شوهر بتوانند به انواع چالش های زندگی غلبه کنند.

برقراری رابطه خوب با همسر

رابطه خوب با همسر، تا حدودی تداوم زندگی مشترک را پیش بینی می کند.  به گزارش خط سلامت چند راه که مسیر برقراری رابطه خوب با همسر را هموار می کند، شامل:

ابراز مستقیم نیازها و احساسات

یکی از مواردی که به برقراری رابطه خوب با همسر، کمک می کند، این است که هر یک از زن و شوهر نیازهای خود را ابراز کنند و از شریک زندگی خود انتظار نداشته باشند که خواسته آن ها را حدس بزند. حتی اگر زن و شوهر شناخت خوبی از هم داشته باشند، باز هم لازم است نیازهای خود را، برای جلوگیری از هرگونه سردرگمی، مستقیماً بیان کنند. صحبت کردن در مورد نیازها و انتظارات، معمولا برای زن و شوهر دشوار است؛ چرا که برخی از زن و شوهر ها نمی دانند دقیقا چه چیزی از رابطه می خواهند و برخی دیگر هم عقیده دارند، ابراز احساسات و نیازها علامت آسیب پذیری و ضعف است. تلاش برای درک مسائل ازدیدگاه شریک زندگی، به تقویت صمیمیت زن و شوهر کمک می کند.

توجه به نشانه های غیر کلامی

توجه به نشانه های غیر کلامی، عامل دیگری است که برقراری رابطه خوب با همسر را تسهیل می کند. به نشانه های غیر کلامی شریک زندگی خود توجه کنید. قدرت نشانه های غیر کلامی، که شامل تماس چشمی، تن صدا، وضعیت بدنی و حرکاتی مانند گرفتن دست همسر، بیشتر از کلمات است. وقتی علائم غیر کلامی شریک زندگی خود یا “زبان بدن” او را تشخیص دهید، احساسات یکدیگر را به خوبی درک خواهید کرد.

آشنایی با کارکرد نشانه های غیر کلامی باعث می شود، گفته های افراد با زبان بدن آن ها مطابقت داشته باشد. وقتی یک فرد می گوید من خوب هستم؛ اما دندان های خود را روی هم فشار می دهد و به دور نگاه می کند، بدنش در حقیقت سطح بالایی از خشم را نشان می دهد.

شنونده خوبی بودن

اگر هر یک از همسران یاد بگیرند چگونه شنونده خوبی باشند، گام بزرگی در مسیر برقراری رابطه خوب با همسر خود برداشته اند. گوش دادن به حرف های همسر، به گونه ای که او احساس کند از طرف شریک زندگی خود درک شده است، ارتباط عمیق و محکم تری را تشکیل می دهد. شنونده بودن به معنای این نیست که فرد باید با شریک زندگی خود موافقت کند یا عقیده خود را به نفع همسر خود، تغییر دهد؛ بلکه به این معنا است که هر دو همسر، دیدگاه های مشترکی پیدا کنند که به حل و فصل مسائل کمک کند.

 مدیریت استرس

مدیریت استرس به جلوگیری از سوء تفاهم ها و افزایش آرامش در رابطه زوجی، کمک می کند. مدیریت استرس همچنین منجر به برقراری رابطه خوب با همسر می شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان