اشتباهات رایجی که زنان در روابط عاشقانه مرتکب می‌شوند

خط سلامت: زنان بسیاری تحت تاثیر تبلیغات و استانداردهای زیبایی، بر این باورند که تنها با داشتن چهره و اندامی زیبا می‌توانند یک رابطه عاشقانه پایدار داشته باشند. اما واقعیت این است که زیبایی ظاهری تنها یکی از عوامل موثر در ایجاد یک رابطه است و عوامل بسیار مهم‌تری مانند شخصیت، رفتار، و ارتباط موثر نقش تعیین‌کننده‌ای در دوام یک رابطه عاشقانه دارند.

اشتباهات رایجی که زنان در روابط عاشقانه مرتکب می‌شوند

تبلیغات متعدد و صنعت مد، زنان را وادار به جراحی های زیبایی غیر ضروری کرده است. تاثیر این تبلیغات تا حدی است که امروز درصد قابل توجهی از زنان بر این باورند که تنها با استفاده از زیبایی چهره و اندام می توان رابطه عاشقانه پایداری را ایجاد کرد.

به گزارش خط سلامت پژوهش ها نشان داده است زیبایی چهره و اندام، تنها یکی از عوامل موثر بر شکل گیری یک رابطه عاشقانه است. این عامل به تنهایی نمی تواند پایداری و تداوم یک رابطه عاشقانه را تضمین کند. 

چگونه یک رابطه عاشقانه پایدار داشته باشیم؟

زیبایی چهره و اندام احتمال آغاز رابطه عاشقانه را افزایش می دهد؛ ولی این عامل به تنهایی نمی تواند پایداری یک رابطه زوجی را تضمین کند. برای اینکه بتوانید در یک رابطه عاشقانه علاقه همسر تان نسبت به خود را افزایش دهید، علاوه بر توجه به ظاهر فیزیکی لازم است، برخی موارد دیگر را مدنظر قرار دهید.

نمایشی رفتار نکنید

تلاش در جهت انجام رفتارهای مثبت برای افزایش صمیمیت در یک رابطه عاشقانه، نباید جنبه نمایش و خودنمایی داشته باشد. رفتارهای نمایشی، اغراق آمیز و غیر واقعی هستند؛ به همین دلیل اصالت یک رابطه عاشقانه را مورد تهدید قرار می دهند.

زیاد آرایش نکنید

شاید تصور کنید که مردان از آرایش غلیظ خوششان می آید ولی جالب است بدانید که شاید مردان در نگاه اول چشمشان درگیر آرایش غلیظ شما شود ولی هیچ مردی دوست ندارد طرف مقابلش همیشه با آرایشی غلیظ چهره واقعی خود را بپوشاند. اغلب مردان زیبایی را در لفافه ای از سادگی دوست دارند. سعی کنید آرایشی ساده که صرفا به آراسته تر شدن ظاهرتان کمک می  کند داشته باشید. در یک رابطه عاشقانه، داشتن اعتماد به نفس از هر آرایش غلیظی جذاب تر است .

قوی و مستقل باشید

هیچ کس از یک آدم ضعیف خوشش نمی آید. زنی که در یک رابطه عاشقانه برای جذب یا وابسته کردن مردی خودش را ضعیف جلوه دهد، همیشه در حال گریه کردن باشد و با کوچکترین مشکلی کنترل خود را از دست بدهد و از هم بپاشد یا برای انجام کارهای شخصی اش نیازمند دیگری باشد، در بلند مدت جذابیتش را از دست می دهد. یک زن شاداب، قوی، متکی به خود و در عین حال محترم ایده آل ترین انتخاب برای یک مرد است.

سعی کنید بجای وابسته بودن، حس حمایتگری مرد را به شیوه ای دیگر پاسخ دهید؛ مثلا ابراز خوشحالی از هدیه ای که به شما داده شده، تشکر بابت وقتی که برای شما گذاشته شده و باعث شده روز بهتری داشته باشید، قدردانی از این که به فکر شما است و نیازها و شادی شما را در اولویت زندگی خودش قرار داده است.

دم دستی نباشید

اصلی در ناخودآگاه مردان وجود دارد که بر اساس آن زنی را که سخت تر بدست آورند، برایشان ارزشمند تر می شود. وابسته کردن مرد به خود نیاز به اجرای تکنیکی هوشمندانه از سوی شما دارد. یک مرد زمانی که وارد رابطه عاشقانه می شود، اگر شما را دم دستی و سهل الوصول ببیند و بدون هیچ تلاشی و به سرعت به هر چه می خواهد برسد، مسلما به همان سرعت هم از شما دلزده خواهد شد. اگر در اوایل آشنایی هستید خودتان را وابسته و آویزان نشان ندهید. اجازه دهید که او پیگیر شما شود نه این که تمام وقت در حال پیام فرستادن یا تماس گرفتن با او باشید یا همیشه به قدری در دسترس باشید که تا چیزی از شما خواست به سمتش پرواز کنید. طوری رفتار کنید که در او کنجکاوی ایجاد شود، اجازه دهید او برای بدست آوردن قلبتان تلاش کند.

ارزش های خود را حفظ کنید

به هیچ وجه تصور نکنید تن دادن به رابطه جنسی باعث پایبند شدن یک مرد در رابطه عاشقانه می شود. از قدیم گفته اند کسی که رفتنی باشد هزاران بهانه برای رفتن پیدا می کند و کسی که ماندنی باشد هزاران بهانه برای ماندن. 

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان