در پائیز با این شیوه افسردگی نمی گیرید

خط سلامت: در فصل پاییز باغبانی و نگهداری از گل و گیاه آپارتمانی، به کاهش علایم افسردگی و افزایش سلامت روان کمک می کند.

در پائیز  با این شیوه افسردگی نمی گیرید

پاییز و کاهش طول روز، خطر ابتلا به افسردگی فصلی را افزایش می دهد. به گزارش خط سلامت پژوهش ها نشان داده است باغبانی و نگهداری از گیاهان آپارتمانی در این فصل، خطر ابتلا به افسردگی را کاهش می دهد.

باغبانی و سلامت روان

اخیرا یک مطالعه نشان داده است، باغبانی در فصل پاییز، به کاهش استرس و اضطراب کمک می کند و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. محققان دریافتند کسانی که باغبانی می کنند مصرف فیبر و فعالیت بدنی بیشتری دارند. یافته‌ها نشان می‌دهد، باغبانی دست جمعی، به همراه دوستان و آشنایان، نقش مهمی در پیشگیری از سرطان، بیماری‌های مزمن و اختلالات سلامت روان ایفا کند.

در یک مطالعه 291 بزرگسال که فعالیت باغبانی را انجام نمی دادند، با میانگین سنی 41 سال مورد مطالعه قرار گرفتند. در ادامه نیمی از این افراد به گروه باغبانی و نیمی به گروهی بدون فعالیت باغبانی اختصاص یافتند.

گروهی که به باغبانی می پرداختند، یک قطعه باغ و مقداری بذر و نهال، در اختیارشان قرار گرفت و یک دوره مقدماتی باغبانی را گذراندند. هر دو گروه در مورد نوع تغذیه و سلامت روان مورد بررسی قرار گرفتند.

باغبانی و فیبر

نتایج نشان داد تا فصل پاییز، افرادی که در گروه باغبانی بودند، به طور متوسط ​​1.4 گرم فیبر بیشتر در روز نسبت به گروه بدون فعالیت های باغبانی مصرف می کردند. فیبر تأثیر عمیقی بر پاسخ‌های التهابی و ایمنی دارد و بر طیف گسترده ای از پاسخ های بد تأثیر می‌گذارد، از نحوه متابولیسم غذا گرفته تا میزان سالم بودن میکروبیوم روده‌ و کاهش خطر ابتلا به دیابت و برخی سرطان‌ها. محققان اعلام کرده اند، یک گرم فیبر می‌تواند اثرات مثبت و بزرگی بر سلامتی داشته باشد.

گروه باغبانی همچنین میزان فعالیت بدنی خود را حدود 42 دقیقه در هفته افزایش دادند و کاهش سطح استرس و اضطراب را گزارش دادند. این مطالعه همچنین نشان داد، حتی افراد تازه کار می توانند از مزایای سلامتی باغبانی بهره ببرند.

باغبانی ارتباط اجتماعی را افزایش می دهد

باغبانی و نگهداری از گل و گیاه سازگار با آب و هوای پاییز، مزایای زیادی دارد؛ چرا که نگاه کردن به منظره باغ و حضور در یک فضای طبیعی در خارج از منزل، خصوصا اگر همراه با دیگر دوستان باشد، منجر به کاهش تنش و افزایش ارتباط اجتماعی می شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان