طلاق عاطفی به 4 دلیل اتفاق می افتد+ دلیل شما کدام است

خط سلامت: طلاق عاطفی زمانی اتفاق می افتد که رابطه گرم و صمیمی زوجین با یکدیگر از بین می رود و زوجین بدون هیچ میل و رغبتی نسبت به یکدیگر، صرفا به دلایلی نظیر وجود فرزندان اقدام به طلاق نمی کنند.

طلاق عاطفی به 4 دلیل اتفاق می افتد+ دلیل شما کدام است

طلاق عاطفی در حقیقت نشان دهنده زندگی مشترکی است که در آن هیچ رنگ و بویی از صمیمیت وجود ندارد.

 به گزارش خط سلامت می توان گفت طلاق عاطفی یکی از اصلی ترین زنگ خطرها برای اقدام به طلاق است.

دلایل طلاق عاطفی

برخی از عواملی که منجر به  طلاق عاطفی می شود، عبارت است از:

ازدواج در سن پایین یا اختلاف سنی زیاد

ازدواج به معنی تعهد و مسئولیت در قبال فرد دیگر است. این مسئولیت ها نیازمند بلوغ فکری و عقلی است. ازدواج در سنی که افراد به طورکامل به بلوغ نرسیده اند منجر به شکست خواهد شد. از سوی دیگر ازدواج با اختلاف سنی بالا و زن و شوهرهایی که متعلق به دو نسل است منجر به طلاق عاطفی خواهد شد. بهترین اختلاف سنی از دو سال تا 7 سال است.

نداشتن استقلال فکری

دخالت خانواده های هریک از زن و شوهر، یکی از دلایل اصلی طلاق عاطفی است. زمانی که زن ومردی تصمیم به ازدواج می گیرند لازم است تا به استقلال فکری نیز برسند تا بتوانند سکان زندگی مشترک را به دست بگیرند.

اختلاف نظر در تربیت فرزندان

بسیاری از پدر و مادرها بر سر اینکه چه کسی باید تربیت و پرورش کودکان را به عهده بگیرد اختلاف نظر پیدا می‌کنند. بهتر است افراد پیش از ازدواج در مورد انتظارات‌شان در رابطه با تربیت کودکان به‌طور کامل با هم صحبت کنند؛ در غیر این‌صورت به احتمال زیاد زندگی مشترک‌شان به طلاق عاطفی منجر خواهد شد.

خشونت خانگی

قرار داشتن در معرض خشونت خانگی یکی از دلایل اصلی طلاق عاطفی و به طور کلی اقدام برای طلاق است. می توان گفت از هر سه زن، یک نفر و از هر چهار مرد یک نفر، نوعی خشونت خانگی توسط همسرش را تجربه می کند. برای ورود به صفحه  اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است .

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان