نوجوان پرخاشگر را با 4 شیوه آرام کنید

خط سلامت: نوجوان پرخاشگر، در بیان احساسات خود مشکل دارد و نمی تواند عواطف منفی مانند خشم، ناامیدی و غم را مدیریت کند. اگر پدر و مادر بتوانند با فرزند نوجوان خود، رابطه ای صمیمی برقرار کنند؛ گام بزرگی در جهت کمک به او برای مدیریت احساساتش برداشته اند.

 نوجوان پرخاشگر  را با 4 شیوه آرام کنید

نوجوان پرخاشگر معمولا با پدر ومادر خود گرم نمی گیرد و در عوالم خود به سر می برد؛  همین امر باعث می شود پدر و مادرها اغلب از اینکه نمی توانند با فرزند نوجوان خود رابطه ای صمیمی داشته باشند، شکایت کنند. 

چرا یک نوجوان پرخاشگر می شود؟

به گزارش خط سلامت پیدا کردن یک پاسخ قطعی برای چرایی مربوط به پدیدآیی یک نوجوان پرخاشگر ، کار دشواری است؛ چرا که عوامل متعددی در دوره نوجوانی، فرد را تحت فشار قرار می دهد. از مسائل مرتبط با تحصیل گرفته تا بهم خوردن روند طبیعی ترشح هورمون ها، همگی به نوعی نوجوان را تحت تاثیر قرار می دهند. آگاهی از فرایند بلوغ و درک دشواری های آن به پدر و مادرها، جهت برقراری رابطه صمیمی با فرزند خود و کاهش پرخاشگری آن ها کمک می کند.

رابطه صمیمی با نوجوان پرخاشگر

آگاهی از فرایند بلوغ و دشواری های آن، به والدین کمک می کند، اقداماتی اساسی جهت بهبود خلق و خوی یک نوجوان پرخاشگر انجام دهند. برخی از کارهایی که منجر به افزایش صمیمیت بین والدین و فرزند نوجوان می شود، عبارت است از:

اختصاص دادن وقت به نوجوان پرخاشگر

یک راه ساده ولی موثردر جهت بهبود وضعیت روانشناختی یک نوجوان پرخاشگر این است که پدر و مادر در طول روز زمانی را صرفا برای صحبت کردن با نوجوان خود اختصاص دهند.

 روزانه حداقل 15 دقیقه، با فرزند نوجوان خود وقتربگذرانید. در این بازه زمانی سعی کنید، یک در میان حرف بزنید؛ به این صورت که شما بگویید چه می خواهید و او انجام دهد و فرزندتان هم بگوید که چه می خواهد و شما آن را انجام دهید.

گوش دادن فعال و همدردی با نوجوان

راه دیگر برای بهبود ارتباط با یک نوجوان پرخاشگر این است که پدر و مادر سعی کنند شنونده خوبی برای فرزند خود باشند.

یکی از اصلی ترین موانع بر سر راه تشکیل رابطه صمیمی با فرزند نوجوان این است که والدین معمولا بلافاصله بعد از اینکه فرزندشان شروع به تعریف ماجرایی می کند، اقدام به دادن پند و اندرز و نصیحت می کنند. پژوهش ها نشان داده است گفتگویی که رنگ و بوی پیشداوری و نصیحت داشته باشد چندان پایدار نمی ماند. بجای پیشداوری و نصیحت زودهنگام، به عنوان پدر و مادر سعی کنید پس از شنیدن حرف های نوجوان خود، پیشنهادهای سازنده بدهید.

صبور بودن

راه سوم برای بهبود رابطه پدر و مادر با یک نوجوان پرخاشگر، صبوری کردن است. صبر باعث می شود اعتماد در اربطه والدی- فرزندی افزایش پیدا کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان