این ویژگی را تقویت کنید کودک تان باهوش می شود

خط سلامت: مهارت خویشتن داری احتمال موفقیت کودک را در آینده افزایش می دهند.

این ویژگی را تقویت کنید کودک تان باهوش می شود

مهارت خویشتن داری نقش مهمی در موفقیت های بعدی کودک ایفا می کند.

به گزارش خط سلامت کودکان مجهز به مهارت خویشتن داری، در سنین نوجوانی و بزرگسالی به شیوه ای موثر با چالش های زندگی برخورد می کنند.

مهارت خویشتن داری و صبر 

مهارت خویشتن داری و صبر کردن به این معناست که کودک بتواند نیازهای خود با توجه به شرایط موجود برای مدتی به تعویق بیاندازد.

نظریه پردازان  پیشین که در رابطه با مراحل رشد کودک مطالعه می کردند، بر عقیده بودند هدف از تربیت کودک صرفا مجهز کردن او به خویشتن داری و صبر است. 

آزمایش مارشمالو و موفقیت تحصیلی

یکی از معروف ترین آزمایش ها که به خوبی اهمیت یادگیری مهارت خویشتن داری و صبر  را در کودکان نشان می دهد؛ آزمایش مارشمالو است. هدف از این آزمایش سنجش میزان تاب آوری کودکان بود.

کودکانی که می توانند امیال و خواسته هایشان را 15 دقیقه بیشتر در مقایسه با همتایان کم تحمل خود به تاخیر اندازند، در آزمون اس ای تی مد نظر امتیاز بالاتری کسب می کنند

در این آزمایش معروف به گروهی از کودکان گفته شد که در صورت صبر و تحمل به مدت 15 دقیقه، می توانند به جای یک مارشمالو دو عدد میل کنند. نتایج این آزمایش نشان داد کودکانی که توانستند میل به خوردن مارشمالو را به مدات 15 دقیقه به تاخیر بیاندازند، در آینده موفقیت تحصیلی بیشتری نسبت به کودکان کم تحمل کسب کردند.

تاثیر خویشتن داری بر هوش کودک

مهارت خویشتن داری و صبر  عاملی حیاتی در توسعه مهارت های اجرایی و هوش کودک است. در آزمایش مارشمالو مشخص شد کنترل انگیزه های ناگهانی، از طریق پرورش مهارت خویشتن داری و صبر کردن، پیش بینی کننده خوبی برای موفقیت تحصیلی است؛ به گونه ای که کودکان موفق در این آزمایش به اندازه 210 امتیاز در آزمون های معتبر ورود به دانشگاه، موفق تر عمل کرده بودند. بنابراین لازم است والدین از طریق بازی کردن و یا خواندن داستان هایی که فواید مهارت خویشتن داری و صبر کردن را نشان می دهد؛ در آموزش این مهارت کوشا باشند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است .

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان