سخت کوش ها باهوش ترند؟ + یافته ها چه می گویند

خط سلامت: هوش یکی از اصلی ترین توانایی های انسان است که نقش مهمی در موفقیت تحصیلی و شغلی ایفا می کند.

سخت کوش ها باهوش ترند؟ +  یافته ها  چه می گویند

 هوش نقشی اساسی در موفقیت های آینده کودک ایفا می کند. 

به گزارش خط سلامت محققان طی یک مطالعه 40 ساله، 5000 کودک نابغه را مورد بررسی قرار دادند. یافته های این مطالعه گسترده نشان داد: نمره هوش با موفقیت های آینده کودک، رابطه مستقیم دارد.

هوش و موفقیت شغلی و تحصیلی

دانشمندان در سال 1971، در خلال یک پژوهش طولانی در دانشگاه هاوکینز، به یافته های جالبی در رابطه با تاثیر هوش بر موفقیت تحصیلی و شغلی افراد دست یافتند.

این مطالعه که صریحا از اهمیت بی چون و چرای هوش در موفقیت های بعدی زندگی حمایت می کرد؛ در تضاد با پاره ای از پژوهش های علمی بود که معتقد بودند با تمرکز و اراده زیاد می توان به هر هدفی، هرچند هم که دشوار باشد دست یافت.

تقابل هوش و سخت کوشی

پژوهش های علمی متعدد نشان داده است بدون دارا بدون هوش سرآمد یا به عبارتی نخبه بودن، می توان با سخت کوشی و اراده بالا به موفقیت های فراوانی در زمینه های مختلف شغلی و تحصیلی دست یافت.

در تقابل هوش و سخت کوشی می توان گفت هوش بالا، فرایند کسب موفقیت های شغلی و تحصیلی را تسهیل می کند و تاثیر بسیار محسوسی در مقایسه با سخت کوشی و یا فاکتورهای خارجی مانند وضعیت اقتصادی- اجتماعی بر موفقیت های بعدی زندگی دارد.

جبرگرایی ژنتیکی چیست؟

این ایده که ژن ها سرنوشت انسان را رقم می زنند، در اصطلاح به جبرگرایی معروف است که البته منتقدان بی شماری دارد. اگر چه هوش تا حدودی تحت تاثیر ژنتیک قرار دارد؛ اما محیط و محرک های محیطی تا حدودی می تواند آن را افزایش یا حتی کاهش دهد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان