این مطلب عمق فشار و وحشت جنگ را نشان تان می دهد / بخوانید

خط سلامت: میزان شیوع اضطراب، افسردگی و اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) در میان افرادی که در معرض درگیری های مسلحانه قرار گرفته اند، در مقایسه با افرادی که در معرض درگیری های مسلحانه قرار نگرفته اند، دو تا سه برابر بیشتر است، و زنان و کودکان بیشترین آسیب پذیری را در برابر پیامدهای این بیماری دارند.

این مطلب عمق فشار و وحشت جنگ را نشان تان می دهد / بخوانید

صدمات روانی تجربه شده در طول جنگ تلفات بی‌سابقه‌ای بر سربازان دارد که بسیاری از آنها تا پایان عمر از علائم رنج می‌بردند.

به گزارش خط سلامت اینها از خاطرات ناراحت کننده ای که فراموش کردنشان دشوار بود، تا دوره های شدید کاتاتونیا و وحشت در هنگام یادآوری ضربه روحی شان متغیر بود

 اختلال استرس پس از آسیب (PTSD) در بسیاری از افرادی که تروما هایی تهدید کننده زندگی را پشت سر گذاشته اند، مانند سربازان حاضر در جنگ اتفاق می افتد. 

جنگ و اختلال استرس پس از آسیب (PTSD)

 جنگ یکی از وقایعی است که مستقیما سلامت جسمانی و بقای فرد را تهدید می کند. وقایعی مانند جنگ که فرد را در معرض مرگ و نیستی قرار می دهند، در اکثر موارد منجر به وقوع اختلال استرس پس از آسیب (PTSD)، می شوند. شواهد زیادی وجود دارد که بسیاری از سربازانی که از جنگ بازمی گردند، با علایم اختلال استرس پس از آسیب (PTSD)، دست و پنجه نرم می کنند.

رابطه جنگ با بیماری های خود ایمنی

جنگ احتمال ابتلا به اختلال استرس پس از آسیب (PTSD) را افزایش می دهد و از این منظر موجب وقوع نا هنجاری های غدد درون ریز و سیستم ایمنی می شود؛ چنین سازوکاری خطر ابتلا به بیماری های خود ایمنی مانند لوتوس و ام اس را افزایش می دهد.

جنگ چگونه منجر به بیماری های خود ایمنی می شود؟

در یک پژوهش گسترده، متشکل از 666269 جانباز عراقی و افغانی زیر 55 سال مشخص شد افراد مبتلا به اختلال استرس پس از آسیب (PTSD)، بیشتر از سایر افراد در معرض ابتلا به بیماری های خوایمنی هستند. همچنینی مشخص شد زنان و مردان مبتلا به اختلال استرس پس از آسیب (PTSD)، به نسبتی برابر در معرض ابتلا به بیماری های خود ایمنی هستند.

پژوهشگران معتقدند قرار گرفتن در معرض جنگ و اختلال استرس پس از آسیب (PTSD)، خطر ابتلا به بیماری های خود ایمنی را افزایش می دهد. عملکرد تغییر یافته سیستم ایمنی و فاکتورهای سبک زندگی، زمینه ساز ابتلا به بیماری های خود ایمنی است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان