4 ایده که پیر شدن را رویایی می کند / این مطلب متعجب تان می کند

خط سلامت: پیر شدن که شروع می شود برخی از سلول های مغز از بین می روند و حجم مغز کاهش می یابد.

4 ایده که پیر شدن را رویایی می کند / این مطلب متعجب تان می کند

 

 پیر شدن به عنوان مرحله ای از زندگی شناخته می شود که در آن کارایی فرد کاهش می یابد؛ به گزارش خط سلامت   تحقیقات جدید به تکنیک های ثابت‌شده‌ای دست یافته اند که محدودیت های این دوره سنی را به حداقل می رساند.

پیر شدن ؛ محدودیت صفر

تحقیقات جدید به تکنیک های ثابت‌شده‌ای دست یافته اند محدودیت های دوره پیر شدن را به حداقل می رساند و سرعت پیشرفت اختلالات شناختی را کاهش می دهد. برخی از مواردی که پیر شدن را به حداقل می رساند و موجب داشتن یک زندگی با کیفت را فراهم می کند، عبارت است از:

ورزش فیزیکی و ذهنی

روابط اجتماعی مثبت

رژیم های غذایی سرشار از فیبر و آجیل

عدم مصرف الکل و سیگار

خواب با کیفیت

ترفندهایی برای خلق سالمندی رویایی

داشتن سبک زندگی سالم، به محافظت از عملکرد شناختی و جبران محدودیت های پیر شدن کمک می کند. برخی ترفندهای ساده که توان روانی و جسمی را در دوران سالمندی افزایش می دهد؛ عبارت است از:

بازی

بازی با افزایش انعطاف پذیری، مغز و ذخیره شناختی را تقویت کند؛ همچنین بازی کردن در جوانی منجر به افزایش سلامت روان و روحیه فرد می شود.

انعطاف پذیری

از دست دادن برخی چیزهای مورد علاقه مانند: عزیزان، شغل و توان جسمی در دوران سالمندی اجتناب ناپذیر است. از طرفی انعطاف پذیری و تاب‌آوری که یکی از مهم ترین سرمایه های روانشناختی فرد محسوب می شود، تبدیل شکست به موفقیت، بازیایی قوای روانی و پیشرفت را در بر می گیرد. تقویت انعطاف پذیری و تاب آوری در پیر شدن باعث می شود فرد فقدان و رنج های اجتناب ناپذیر را بپذیرد و با کمترین آسیب روانی این چالش ها را پشت سر بگذارد.

تعادل عاطفی

یک ترفند ذهنی مهم که منجر به احساس آرامش در پیر شدن می شود، تعادل عاطفی است. تعادل عاطفی یعنی فرد بپذیرد، در زندگی هم احساسات مثبت و هم منفی وجود دارد، ولی فرد آگاهانه سعی می کند، با پرورش خوش بینی به سمت وقایع مثبت جذب می‌شود.

افرادی که ترفند تعادل عاطفی را یاد گرفته‌اند، روی نکات منفی و چیزهای اشتباه تمرکز نمی‌کنند. در عوض، آنها تجربیات منفی را در یک کل مثبت ادغام می کنند.

هدف

تحقیقات نشان داده است داشتن هدف در زندگی شروع زوال عقل در پیر شدن را چند سال به تاخیر می اندازد.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان