یک دلیل نامرئی پائین بودن انرژی / اگر تنها و خسته اید بخوانید!

تنهایی طولانی مدت منجر به احساس خستگی، خمودگی و کاهش سطح انرژی می شود.

یک دلیل نامرئی پائین بودن انرژی / اگر تنها و خسته اید بخوانید!

تنهایی واقعیتی انکار ناپذیر در زندگی انسان هاست. برخی از افراد رابطه خوبی با تنهایی خود دارند ولی برخی دیگر ( خصوصا افراد برونگر)، تنهایی را تاب نمی آورند. به گزارش خط سلامت صرف نظر از ویژگی های شخصیتی فرد، مشخص شده است تنهایی طولانی مدت احساس خستگی و خمودگی را به دنبال دارد. 

به گزارش خط سلامت یک مطالعه جدید نشان داده است تجربه تنهایی به مدت 8 ساعت، منجر به احساس خستگی می شود.

تنهایی و احساس خستگی

تنهایی طولانی مدت کاهش انرژی و احساس خستگی را به دنبال دارد. یافته ها حاکی از آن است که پایین بودن انرژی پاسخ طبیعی انسان به فقدان ارتباطات اجتماعی است.

واکنش مغز به تنهایی 

مطالعه انجام شده در دانشگاه وین نشان داده است تنهایی و فقدان تماس اجتماعی با دیگران باعث ایجاد میل شدیدی در مغز می شود که فرد را به برقراری ارتباط مجدد تشویق می کند. میل شدید به برقراری رابطه با دیگران در نتیجه تنهایی، درست مانند میلی بود که یک فرد گرسنه نسبت به خوردن غذا داشت.

فرضیه مربوط به "هموستاز اجتماعی" نشان می دهد یک سیستم هموستاتیک اختصاصی وجود دارد که به طور مستقل نیاز فرد به تماس اجتماعی را تنظیم می کند.

پایین بودن انرژی و افزایش خستگی

گروهی از دانشمندان به سرپرستی جورجیا سیلانی از دانشگاه وین اثرات تنهایی را با استفاده روش مقایسه ای بررسی کردند. برای این مطالعه، 30 داوطلب زن در سه روز جداگانه وارد آزمایشگاه شدند و هشت ساعت را بدون تماس اجتماعی و بدون غذا یا با تماس اجتماعی و غذا سپری کردند. چندین بار در طول روز میزان استرس، حالات روحی، سطح خستگی و پاسخ های استرس فیزیولوژیکی مانند ضربان قلب و کورتیزول توسط دانشمندان ثبت شد.

در این مطالعه شباهت های قابل توجهی بین تنهایی و محرومیت از غذا پیدا شد. آنا استیوویچ و پل فوربس، از این آزمایش نتیجه گرفتند هر دو حالت مجرویت از غذا و ارتباط اجتماعی، باعث کاهش انرژی و احساس خستگی می شود.

تنهایی طولانی‌ مدت

محققان تاکید می‌کنند که خستگی و کمبود انرژی، بخشی از پاسخ طبیعی انسان ها به تنهایی است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان