این 4 اشتباه ازدواج را به بن بست می کشاند / درگیر کدامیک هستید؟

خط سلامت: ازدواج یکی از مهمترین تصمیم هایی است که هر فرد در طول زندگی خود می گیرد.

این 4 اشتباه ازدواج را به بن بست می کشاند / درگیر کدامیک هستید؟

ازدواج یکی از انتخاب های مهم و دشوار در زندگی محسوب می شود و اشتباه در انتخاب همسر با مشکلات گسترده ای در طول عمر افراد همراه است.

 به گزارش خط سلامت استفاده از منطق به جای احساسات، فرایند انتخاب فرد مناسب برای ازدواج و تشکیل زندگی مشترک را آسان می کند.

عواملی که بر ازدواج تاثیر منفی می گذارد

محققان پس از انجام پژوهش های فراوان به این نتیجه رسیده اند، برخی از انگیزه هایی که افراد را به سمت ازدواج و تشکیل زندگی مشترک سوق می دهد، تاثیر منفی بر ازدواج دارد. این عوامل منفی عبارت است از:

ازدواج بلافاصله پس از تجربه زخم عاطفی

تحقیقات نشان داده است اگر دوره سوگ ناشی از یک فقدان مهم، مانند از دست رفتن یک رابطه عاشقانه ، سپری نشود و فرد بدون ترمیم حالت روانشناختی، بلافاصله، وارد رابطه عاشقانه شود با احتمال بیشتری دچار احساسات منفی می‌شود.

تفاوت های فرهنگی

یکی از عوامل منفی که به طور بالقوه می‌تواند بر ازدواج تاثیر بگذارد، تفاوت فرهنگی زن و شوهر است. در صورتی که هر یک از زن و شوهر ها و خانواده های آنها تفاوت های فرهنگی و عقیدتی قابل توجه با یکدیگر داشته باشند، احتمال بروز اختلافات افزایش می یابد.

طولانی شدن دوران نامزدی

عامل دیگری که به طور بالقوه تاثیر منفی بر ازدواج می‌گذارد، دوران نامزدی طولانی است. برخی پژوهش‌ها نشان می‌دهد در صورتی که زن و شوهر پس از بیشتر از سه سال آشنایی، اصطلاحا دوران نامزدی، زندگی مشترک را تشکیل دهند؛ آسیب هایی را در زندگی متحمل می‌شوند.

وابستگی بیش از حد به خانواده مبدا

در صورتی که هر یک از زوجین به خوبی مفهوم تشکیل خانواده را درک نکرده باشد و به لحاظ احساسی و یا حتی مالی به شدت وابسته به خانواده اولیه خود باشد، احتمال بروز آسیب و درگیری‌ها زناشویی افزایش می یابد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان